מוד'יס חתכה תחזית הדירוג של הפועלים, לאומי והבינלאומי

הסיבות המרכזיות להורדת הדירוג נעוצות בתקנות חדשות שאמורות לפרסם רשויות הרגולציה והפיקוח על הבנקים ביישראל בכל הנוגע למצב של בנק הנקלע לקשיים ■ מודי'ס הותירה את דירוג האשראי של 3 הבנקים ללא שינוי

מודי'ס סוכנות דירוג / צלם: רויטרס
מודי'ס סוכנות דירוג / צלם: רויטרס

סוכנות הדירוג מודי'ס הודיעה הערב (ב') כי היא משנה את התחזית לגבי דירוג האשראי של שלושת הבנקים הגדולים בישראל - לאומי, הפועלים והבינלאומי, לתחזית שלילית לעומת התחזית הקודמת שהייתה יציבה. עם זאת, במודי'ס אישררו את דירוג האשראי של שלושת הבנקים שעומד על "A2" לפועלים ולאומי ו-"A3" לבנק הבינלאומי.

ההחלטה להוריד את התחזית על דירוג הפקדונות של הבנקים נבעה בעיקר מהחשש שמא רשויות הרגולציה בישראל יאמצו תקנות רגולציה חדשות לפיהן בנקים הנקלעים לקשיים פיננסים יידעו את הנושים שלהם לגבי מתן והיקף האשראי שלהם. הפיקוח על הבנקים בישראל צפוי לפרסם בקרוב נייר עמדה בנושא זה.

בנוסף, סוכנות הדירוג רואה בעייתיות מסוימת בתקנות הרגולציה החדשות שמעבירות את האחריות מהממשלות למחזיקי המניות של הבנקים בכל הנוגע לחילוץ בנקים שנקלעו לקשיים פיננסים ואף לחדלות פירעון. תקנות אלו, יש לציין, אומצו ע"י מספר מדינות בעולם בעקבות המשבר הכלכלי ב-2008 ובמודי'ס לא רואים זאת באור חיובי.

"מודי'ס תמשיך להעריך את ההשלכות של נייר המסגרת החדש בעוד הוא מתקדם לקראת ניסוח סופי", נכתב בדוח שפרסמה החברה.