טייסי אל-על: קוראים לבכירים להתפטר במחאה

יותר מ-300 טייסים באל-על חתמו על עצומה הקוראת לחבריהם המכהנים בתפקידים בכירים (מפקחי אגפים) להתפטר, במחאה על הכוונה להוריד את גיל הפרישה מ-67 ל-65

סאגת גיל פרישת הטייסים נמשכת: אחרי שאיגוד הטייסים הישראלי עתר החודש לבית המשפט בדרישה למנוע את הכוונה להוריד את גיל הפרישה מ-67 ל-65, ל"גלובס" נודע כי יותר מ-300 טייסים באל-על חתמו על עצומה הקוראת לחבריהם המכהנים בתפקידים בכירים (מפקחי אגפים) להתפטר במחאה.

הטייסים, שאינם מוכנים שיקרקעו אותם לפני גיל 67, שהוא גיל הפרישה הרשמי בישראל, מוחים על החלטת רשות התעופה האזרחית (רת"א) לאמץ את הוראת הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית, ICAO, שישראל חברה בו, המגבילה את גיל הטיסה המרבי ל-65 מ-13 בנובמבר השנה. לטענת הטייסים, ההוראה אינה מתאימה לתעופה הישראלית ולגיל הפרישה בארץ, והחלטת רת"א פוגעת בהם באופן בלתי מידתי ובלתי חוקי.

כבר לפני כחודשיים הודיע מנהל רת"א היוצא, גיורא רום, למנהלי חברות התעופה אל-על, ארקיע, ישראייר וק.א.ל (קווי אוויר למטענים) ולאיגוד הטייסים, כי מנובמבר טייסים מעל גיל 65 לא יוכלו עוד לטוס בחברות תעופה מסחריות. המשמעות היא שעשרות טייסים מעל גיל 65, שפעילים כיום, ייאלצו להפסיק בקרוב לעבוד.

ערן גל, טייס ויוזם המחאה באל-על, שכותרתה "מחאת הוותיקים - קריאה להתפטרות מפקחי האגף", כתב בעצומה ששלח לעמיתיו: "עוד 3 שבועות זה מגיע והנהלת החברה מגלגלת עיניים בתמימות הגובלת ברשעות, מבלי לגלות ולו מעט סימפטיה כלפי קבוצה גדולה של בכירי טייסיה, ששירתו את החברה בנאמנות במשך עשרות שנים. כאילו אין זה מעניינה של ההנהלה שעוד פחות מחודש חבורת טייסים ותיקים תמצא עצמה מול שוקת שבורה ויבשה, ללא תעסוקה, ללא פרנסה וללא זכויות פנסיוניות. חלקו או כולו של ציבור זה ימצא עצמו מתדפק על אשנבי הביטוח הלאומי בבקשה לקבל דמי אבטלה. איזו חרפה, איזו בושה. מי האמין שלתהום הזו אנחנו נופלים ללא מעצורים וללא מצנחים.

"ציבור המפקחים באגף אינו מופקד על סוגיות מקצועיות בלבד, הוא גם חלק משמעותי משדרת הניהול. על מנת שלא ידבק בציבור זה שמה הנורא של ההנהלה ביחסה לבכירי טייסיה, אני קורא לו להודיע לאלתר על הפסקת עבודתו כמפקחים וחזרתו לקו". מאל-על נמסר: "אנו מצרים על תוכן הדברים וסגנונם. לפי הנחיית הרגולציה הבינלאומית טייסים לא יוכלו לטוס מעבר לגיל 65. אנו פועלים בימים אלה למציאת פתרון לנושא בדיאלוג".