קרן סינית השקיעה בחברה ישראלית שמאבחנת סוכרת

סינוגה מדיקל, שעוסקת באבחון לא פולשני, בין השאר של מחלת הסוכרת, השלימה גיוס של 12.5 מיליון דולר מקרן GoCapital ■ החברה פיתחה מכשיר שמשתמש בגוון העור של הנבדק כדי למדוד לחץ דם ללא ניפוח אוויר, וכדי למדוד את רמות הסוכר ללא דקירה

ביומד/ צילום:רויטרס
ביומד/ צילום:רויטרס

חברת סינוגה מדיקל, שעוסקת באבחון לא פולשני, בין השאר של מחלת הסוכרת, השלימה גיוס של 12.5 מיליון דולר מקרן השקעות סינית בשם GoCapital.

חברת CNoga פיתחה מכשיר שמשתמש בגוון העור של הנבדק כדי למדוד לחץ דם ללא ניפוח אוויר, וכדי למדוד את רמות הסוכר ללא דקירה. למוצר לאבחון לחץ דם אישורי שיווק בארה"ב ובאירופה, ולתחום הסוכרת קיים בינתיים אישורי שיווק רק באירופה.

סינוגה הוקמה ב-2004 על ידי ד"ר יוסף סגמן, שהקים בעבר את חברת אופלוס טכנולוגיות לייצור רכיבים לטלוויזיות שנמכרה ב-2005 לאינטל. ב-2007 חתמה סינוגה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת טקסס אינסטרומנט לפיתוח המכשיר למדידה לא פולשנית של סוכר ומדדים נוספים בתיווך קרן בירד (הקרן הדו-לאומית המשותפת ארה"ב-ישראל). החברה פועלת כעת לפיתוח הדור הבא של המוצרים, שישתלב במיחשוב לביש.

במהלך השנים 2007-2012 גייסה החברה כ-8 מיליון דולר ממשקיעים פרטים בארץ ובחו"ל. לדברי ד"ר סגמן, ההשקעה הנוכחית תאפשר לחברה להאיץ את פיתוח הדור הבא של המכשירים ולהרחיב את מערך השיווק והפיתוח העסקי לשווקים האירופאים והאסיאתיים, בדגש על השוק הסיני.