ריאל מדריד חתמה על "שותפות אסטרטגית" עם אבו-דאבי

כסף נדבק לכסף: חברת השקעות האנרגיה הבינלאומיות של האמירות תסייע לאלופת אירופה, שהיא קבוצת הספורט העשירה בעולם - בשיפוץ מגרשה הביתי

אצטדיון סנטיאגו ברנבאו, ריאל מדריד / צלם: רויטרס
אצטדיון סנטיאגו ברנבאו, ריאל מדריד / צלם: רויטרס

כספי הנפט ממשיכים לחדור, ובגדול, אל הכדורגל האירופי: ריאל מדריד, מחזיקת גביע האלופות, חתמה על הסכם "שותפות אסטרטגית" עם International Petroleum Investment Co, חברת השקעות האנרגיה הגלובלית שנמצאת בבעלות שליטיה של אבו-דאבי.

בהודעה הרשמית באתר של IPIC, נמסר כי "ההסכם יסייע לריאל מדריד לעמוד באחד האתגרים העתידיים החשובים ביותר שלה - הפיכת אצטדיונה הביתי (הסנטיאגו ברנבאו) למתקן הספורט הטוב בעולם".

פרטיו הכלכליים של ההסכם לא נחשפו בהודעה של IPIC. על-פי ההודעה, החברה תסייע לריאל בשיפוץ הברנבאו, ובתחומים נוספים (בין היתר הוזכר מוזיאון הקבוצה ותחום הניו-מדיה), והקבוצה הספרדית תתחייב בתמורה "לקדם את תדמיתה של אבו-דאבי ברחבי העולם". עדיין לא ברור כיצד יעבוד החלק המסחרי בשת"פ, והאם תמכור ריאל ל-IPIC את הזכויות השמיות על אצטדיון הסנטיאגו ברנבאו, אפשרות שעלתה בתקשורת הספרדית.

על על-פי סוכנות הידיעות "בלומברג", מנהלת IPIC נכסים בשווי 68 מיליארד דולר, ובשנת 2013 היא רשמה רווח נקי של 2.2 מיליארד דולר. גם ריאל מדריד היא מעצמה בתחומה - רשמה הכנסות בסך 604 מיליון אירו בעונת 2013/14, יותר מכל מועדון ספורט אחר בעולם.

זהו אינו הקשר העסקי הראשון של ריאל עם המפרץ הפרסי: היא חתומה על הסכם חסות ראשי עם חברת התעופה אמירייטס, שבסיסה בדובאי, במסגרתו מקבל המועדון כ-30 מיליון אירו בשנה.

מונדיאל 2022, שאמור להיערך בקטאר, הוביל להשקעות חסרות תקדים מצד המפרץ הפרסי בכדורגל, ולא רק בתחום הספונסרשיפ ושיתופי הפעולה (למשל, זה של ברצלונה עם קטאר איירווייז) - אלא כולל קבוצות שנמצאות בשליטת אבו-דאבי (מנצ'סטר סיטי) וקטאר (פ.ס.ז').