מטומי ממשיכה להתרחב: רוכשת את חברת MobFox תמורת 17.6 מ' ד' במזומן ובמניות

MobFox האוסטרית פיתחה פלטפורמה לקנייה ומכירה אוטומטיות של מדיה דיגיטלית בזמן אמת במובייל, והכנסותיה השנה יעמדו על 15-17 מיליון דולר

תעשיית השיווק במובייל (אותן פרסומות שלא תמיד נוח לנו לצפות בהן תוך כדי גלישה באתר כזה או אחר) הולכת וגדלה לממדי ענק, והחברות הפועלות בה - על סוגיהן השונים - יודעות שכדי לנגוס בנתח כמה שיותר גדול מתעשייה זו, עליהן להעניק ללקוחותיהן פתרון כולל. דהיינו, להיות One Stop Shop. לרוב, זה אומר לרכוש חברות אחרות ולא לפתח משהו חדש מאפס, ממש כמו שעשתה הבוקר מטומי (Matomy), מבית היוצר של אילן שילוח.

הנרכשת - מובילה בנישה צומחת

מטומי, שבעגה המקצועית היא למעשה Ad Network (רשת דיגיטלית שמתווכת בין מי שרוצה לפרסם עצמו לבין מי שיש לו שטחי פרסום), רוכשת את MobFox האוסטרית תמורת 17.6 מיליון דולר - 10.1 מיליון במזומן והיתר במניות מטומי לפי מחיר של 260 פני למניה. מטומי, נזכיר, הונפקה לאחרונה בבורסה הראשית של לונדון, וכרגע עומד מחיר המניה על 227.5 פני (כמעט זהה למחיר בהנפקה) המשקף שווי חברה של 327 מיליון דולר.

זה אומר שלמניות שיקבלו בעלי המניות של MobFox אין כרגע ערך. ואולם, אלו יוכלו לקבל תמורה נוספת שנתיים לאחר סגירת העסקה, ורק בתנאי שהנרכשת תעמוד באבני דרך שהציבה לה מטומי עבור השנים 2015-2017.

MobFox, חברה צעירה שהוקמה רק לפני ארבע שנים, היא מובילה עולמית באספקת פלטפורמה לקנייה ומכירה אוטומטיות של מדיה דיגיטלית בזמן אמת במובייל. בעגה המקצועית זה קרוי Programmatic Advertising, וזו אחת הנישות הצומחות בשוק שבו פועלת מטומי. החברה עובדת עם למעלה מ-300 מפרסמים פעילים ויותר מ-10,000 אפליקציות ואתרי מובייל, לצד רשתות פרסום מובילות דוגמת Nexage, Inmobi, Mopub ו-Admob.

לפי הודעת מטומי, הכנסות MobFox יעמדו השנה על 15-17 מיליון דולר, וכך ההכנסות מפעילות המובייל הכוללת של מטומי יהוו השנה 20% מסך ההכנסות, וזאת לעומת 7% בשנה שעברה. בכוונת מטומי לנצל את רכישת MobFox כדי לייצר מהמובייל 50% מהכנסותיה, תוך פחות מחמש שנים.

מטומי מקווה כי רכישה זו תחזק את מעמדה בנישת ה-Programmatic Advertising. לפי נתוני eMarketer, ההוצאות על פרסום במובייל בעולם יגדלו מ-32.7 מיליארד דולר השנה ל-69.1 מיליארד דולר ב-2016 (כלומר שיעור צמיחה דו שנתי של 111%), בעוד ההוצאות על Programmatic Advertising במובייל ישלשו עצמן מ-4.4 מיליארד דולר השנה ל-14.2 מיליארד דולר ב-2016 (שיעור צמיחה דו שנתי של 223%).