אובר הציעה מונית עם דוגמנית הלבשה תחתונה - וחזרה בה

החברה האמריקאית שמפעילה אפליקציה פופולרית להזמנת מוניות ביטלה שת"פ עם אתר צרפתי שמציג לראווה נשים בלבוש מינימלי, לצד סרטונים שנראים כאילו הם מקדמים שירותים אחרים ולא שירותי הסעה כמו אלה של אובר

אובר  / צילום: בלומברג
אובר / צילום: בלומברג

אובר (uber), החברה האמריקאית שמפעילה אפליקציה פופולרית להזמנת מוניות והסעות, אף פעם לא הייתה חברה שצומחת וגדלה מתחת לרדאר. באובר כמו באובר אוהבים לעשות קצת רעש וקצת כותרות, גם אם לא בכוונה.

כך היה למשל כשניסו לשכנע נהגים של המתחרה הישראלית גט טקסי בניו-יורק לעבור לשורותיהם במהלך מלוכלך מעט, נהגים שמתפרעים - או לאחרונה לנסות לשכנע משקיעים להתרחק ממתחרים ולא להשקיע בהם. אבל נראה כי בשבוע שעבר אובר הצליחה לשבור שיא חדש של כותרות שליליות.

בפוסט שהעלה הסניף הצרפתי בליון של אובר לבלוג החברה, הוא בישר על שיתוף-פעולה שנוי במחלוקת עם חברת Avions de Chasse. החברה הצרפתית מפעילה שירות ואפליקציה שמאפשרים לקבל מדי יום תמונות של דוגמניות בהלבשה תחתונה, לדרג אותן וכן להשתתף בתחרויות במסגרתן ניתן לזכות בטיסות ולהשתתף באירועים לצד אותן דוגמניות.

באובר החליטו לשתף פעולה, כך שבאמצעות קוד מיוחד שמכניסים לאפליקציית המוניות ניתן לקבל מונית מיוחדת שבה הנהגת היא אחת מהדוגמניות הלוהטות, כפי שצוין באתר של Avions de Chasee, שמציג לראווה נשים בלבוש מינימלי, לצד סרטונים שנראים כאילו הם מקדמים שירותים אחרים ולא שירותי הסעה כמו אלה של אובר.

משמעות שם האתר הצרפתי, אגב, הוא מטוסי קרב, אך באתר מציינים כי בסלנג הכוונה היא לבחורות סקסיות. "מי אמר שנשים לא יודעות לנהוג?", נכתב עוד בפוסט בבלוג של אובר לפי פרסום באתר באזפיד, שדיווח על המהלך. "זה הולך להיות הדבר הכי יפה בכדור הארץ שתראו", צוין שם.

אבל מה שהיה אמור להיות שיתוף-פעולה של נסיעות חינם במשך 20 דקות בתוך העיר ליון ולהתרחב לערים נוספות בצרפת, ירד במהרה מהפרק, כשבאתר באזפיד פנו להנהלת אובר הראשית בארה"ב לקבלת תגובה.

"כשאובר ארה"ב קיבלו את המידע על הנושא, הם החליטו לבטל את המהלך, כי הם לא אוהבים סוג כזה של שיתוף-פעולה, שכולל נשים כמו שמופיעות באתר שלנו", הסביר לאתר "ביזנס אינסיידר" פייר גארונייר, המייסד-שותף של Avions de Chasee.

גארונייר אמר ל"ביזנס אינסיידר" כי הוא מאוכזב מביטול שיתוף-הפעולה, אך הוא לא נוטר טינה לחברת האינטרנט, ששוויה נאמד במעל ל-18 מיליארד דולר.

אובר / צילום מסך
 אובר / צילום מסך