רשת האופנה אמפוריום תסגור 6 סניפים בקניונים

מדובר בסניפים לא רווחיים ■ בעלי הרשת, סולי סקאל: "לסגור חנות לא רווחית זה כמו להרוויח בפיס"

רשת האופנה אמפוריום מתייעלת: ל"גלובס" נודע כי הוחלט לסגור חלק מהסניפים, ואלה מוצעים כעת לקמעונאים אחרים.

עם הסניפים שאותם הוחלט לסגור נמנים הסניפים בקניון רננים ברעננה, בדיזנגוף סנטר בתל-אביב, בקניון רמות בירושלים, בקניון רחובות, בקניון גבעתיים ובקניון קריית אונו. בכל המקרים מדובר בסניפים לא רווחיים של הרשת.

רשת אמפוריום נמצאת בבעלות קבוצת סקאל הנמצאת בשליטת סולי סקאל שמחזיק בשני שלישים מהמניות, ואילו אחיו מאיר מחזיק ביתרת המניות של הקבוצה.

אמפוריום היא רשת מולטי-ברנד המשווקת מגוון של מותגי אופנה בינלאומיים, בהם נאוטיקה, ראלף לורן, טימברלנד, דונה קארן, GUESS ועוד. לרשת 43 סניפים, 10 מתוכם סניפי עודפים.

בהתייחס לסגירה הצפויה אומר סולי סקאל ל"גלובס": "יש כמה חנויות שסוגרים. אני עושה את הדברים לטובת החברה שלי. לא משנה הגודל, היום צריך לדעת מה לעשות בעסקים. לא סוגרים כשאין חלופה אחרת. הלוואי שיכולתי לסגור איך שאני רוצה, אבל אני לא מבטל הסכמים, הדברים נעשים בתיאום. צריכה להיות הסכמה של הקניון, וצריך למצוא שוכרים חלופיים. אנחנו עושים את השיקולים שלנו, והם לא לפרסום.

"בניגוד לכל השוק, אנחנו מרוויחים הרבה יותר, והעסקים שלנו משגשגים. יש מספר חנויות שאני סוגר, ואני מקבל כסף טוב כדי לסגור. אם נסגור 10 חנויות, לא קרה כלום. לסגור חנות לא רווחית זה כמו להרוויח במפעל הפיס".

קבוצת סקאל עצמה מפעילה בנוסף את הרשתות ראלף לורן, וינס קמוטו, Bebe, סקאל קידס וכן את הרשתות נאוטיקה וטימברלנד שבהן היא מחזיקה בשותפות (50%) עם חברת בריל הציבורית. בשנה החולפת סגרה הקבוצה את רשת הנעליים המוזלות פיילס וכן סגרה את סניף נאוטיקה בקניון רמת-אביב ואת סניף וינס קמוטו בקניון הזהב בראשון-לציון.

לאחרונה השלימה קבוצת סקאל את מכירת פעילות המותג טימברלנד לחברת אס.בי.אן שבה היא מחזיקה בחלקים שווים עם חברת בריל. כיום מאגדת חברת אס.בי.אן את פעילות המותגים נאוטיקה וטימברלנד.

פעילות המותג נאוטיקה מתנהלת הן באמצעות רשת חנויות מותג והן בפעילות סיטונאית. במחצית הראשונה של השנה עלו הכנסות המותג ב-7% ל-45.8 מיליון שקל. לנאוטיקה שיעור רווח גולמי של 54.6% ושיעור רווח תפעולי הנחשב גבוה במיוחד בשוק האופנה (15.9%). נאוטיקה חתמה את המחצית עם רווח נקי של 4.7 מיליון שקל.

לדברי סקאל, מצבו הכללי של שוק האופנה לא טוב. "השוק לא הולך בצורה נכונה. את רואה את רמות המחירים וההנחות. יש מותגים שעובדים. לציבור יש פחות כסף לקנות, וזו הסיטואציה. יש כרגע בשוק קרוב ל-1,500 חנויות שרוצים לסגור ולהחליף שוכר. זה מטריד".

קבוצת סקאל
 קבוצת סקאל