יו"ר אסם: מחירי המזון בישראל נמוכים מאשר בחו"ל

במושב בנושא הרגולציה בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה, דחה דן פרופר את הביקורת על העברת מפעל גלידות נסטלה לערד

יו"ר קבוצת אסם, דן פרופר, דוחה את הביקורת על המחירים שגובה חברת המזון מהצרכנים בישראל, וטוען כי מחירי המזון בישראל נמוכים מבחו"ל.

במושב בנושא הרגולציה שנערך היום (ב') בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה, אמר פרופר כי "המחירים של אסם תחרותיים מול כל העולם. המחירים כאן זולים יותר מאשר שם".

פרופר הגיב בחריפות לביקורת שנמתחה על קבוצת אסם ועל שר האוצר יאיר לפיד סביב העברת מפעל הגלידות של החברה מקריית מלאכי לערד. כזכור, לפיד הכריז בסוף השבוע כי אסם הסכימה לבקשתו להקים את מפעל הגלידות הגדול במזרח התיכון בערד, אלא שמאוחר יותר התברר כי לא מדובר בהקמת מפעל חדש, אלא בהעתקת מפעל גלידות נסטלה הקיים בקריית מלאכי לאתר חדש בערד, בתמורה למענק מדינה.

"אני מצר על כך שפוליטיקאים זולים עשו דייסה", אמר פרופר. "האמת היא שהיינו מוכנים להקים מפעל ללא כל סיוע באזור קריית מלאכי, כשהתקבלה הפנייה של שר האוצר. בדקנו אם אנחנו יכולים לשלב את עובדי קריית מלאכי במפעלים אחרים בסביבה".

לדבריו, "הופכים את החזון למשהו ציני וזול של בקשת סיוע. אם המדינה מחר בבוקר תגיד שלא צריך מפעל בערד, אשמח להקים אותו ללא סיוע בקרית מלאכי".

פרופר הוסיף כי "העובדים בקריית מלאכי קיבלו הבטחה אישית שהם נשארים עובדי אסם".

עו"ד רם כספי, שהשתתף במושב, אמר כי "אין יותר ציונות. אם דן פרופר הולך לערד, צריך לתמוך בו ולהלל אותו, גם אם הוא מבקש סיוע מהמדינה. יש כאן צונאמי שמחסל כל רצון להשקעה".

כספי הוסיף כי הוא מכיר משקיעים רבים שלא רוצים להשקיע בישראל "בגלל הצונאמי, האנטיות ובגלל התהליך המדיני. לא יודעים מה היה פה בעוד 10-15 שנה".

לדבריו, "הגורם לחוסר הרצון להשקיע זה חוסר פרגון: במקום לעודד את שוק ההון ולמחוא כפיים לאנשים שמרוויחים, אומרים להם שהם מרווחים יותר מדי".

כספי הודה כי קיימת בעיה בכושר ההשתכרות בעיקר בשכבות הנמוכות והציע לממשלה להעלות את שכר המינימום ולהטיל מע"מ דיפרנציאלי "שיעמוד על 0% או 2%, כולל פירות וירקות, ועל היתר שימו 20%, אם תרצו".