גלובוס במו"מ למכור את מתחם אולפני חדשות 2

שווי המתחם עומד על 200 מיליון שקל ■ טרם הוחלט אם לרכוש את המתחם כולו הכולל 30 אלף מ"ר משרדים, או את מחציתו

מתחם נוה אילן / צילום: אייל פישר
מתחם נוה אילן / צילום: אייל פישר

איש העסקים יורם גלובוס, המחזיק באמצעות אולפני ג.ג במתחם אולפני חדשות ערוץ 2 בנווה-אילן, מנהל משא-ומתן למכירת המתחם לחברת קרן ריאליטי בניהולו של מיקי ורדי.

מדובר במתחם בן 60 דונם, שעליו בנויים משרדים בהיקף של 30 אלף מ"ר. מחצית המתחם מושכר לאולפני חדשות ערוץ 2 ובית "האח הגדול", ומחציתו לחברות שונות בעיקר מתחום ההיי-טק.

על-פי הערכות, שווי המתחם כולו עומד על 180-200 מיליון שקל, אך טרם הוחלט על מתווה העסקה, שכולל גם אפשרות לרכישת מחצית המתחם.

התשואה השנתית שאמורה להניב העסקה, בין שתיחתם לגבי מחצית מהמתחם ובין שתיחתם לגבי המתחם כולו, עומדת על 7%.

בין העסקים ששוכרים משרדים במקום, מלבד אולפני חדשות ערוץ 2, גם חברת צלחות הלוויינים סאטלינק, חברת אירוקה, חברת דורי מדיה גרופ ועסקים נוספים. דמי השכירות המקובלים במתחם עומדים על 50-60 שקל למ"ר.

גלובוס - ממפיקי הקולנוע הבולטים בישראל, שעמד בראש הפקות סרטי קולנוע ישראליים כמו "סלאח שבתי", "קזבלן" ו"אסקימו לימון" - פועל בתקופה האחרונה למימוש נכסים בשל התחייבויות כספיות.

גלובוס מכר בחודש אוגוסט האחרון את אחזקותיו ברשת בתי הקולנוע גלובוס מקס, הכוללת 84 בתי קולנוע ב-12 ערים בארץ, ואת חברת ההפצה סרטי נח לשותפו בנט קפלן ולקבוצת משקיעים מארה"ב.

על-פי הערכות, היקף התמורה מהעסקה עומד על כ-100 מיליון שקל, שרובם יועדו להשבת חובותיו של גלובוס לבנקים.

גלובוס מקס סבלה בשנים האחרונות מהתגברות התחרות בשוק הקולנוע ומהתחזקותם של המתחרים, שפתחו מגה-בתי קולנוע עם טכנולוגיות מתקדמות, כמו חברת סינמה סיטי וחברת תיאטראות ישראל שפתחה מתחמי יס פלנט. מתחמי הענק פגעו ישירות בגלובוס מקס, שסבלה גם משינוי התפיסה של בתי הקולנוע כעוגן בקניונים.

לאורך השנים נאלצה גלובוס מקס לסגור כמה מתחמי קולנוע, לאחר שהקניונים סירבו להאריך את חוזי השכירות והעדיפו להשכיר את השטחים לרשתות אופנה ורשתות קמעונאיות אחרות. כך, במהלך 2009 פינתה החברה את בתי הקולנוע מקניון מלחה בירושלים ומקניון עזריאלי בתל-אביב, לטובת כניסת רשת H&M השוודית. לאחר מכן היא פינתה גם את בתי הקולנוע בגרנד קניון בחיפה.

בשנים האחרונות ספגה גלובוס הפסדים כספיים, עד שהמסחר באגרות החוב של החברה הופסק, לאחר שהצדדים הגיעו להסדר, כאשר התשואה השנתית הגיעה לרמה של כ-53%. ב-2011 נמחקו ממסחר איגרות החוב של החברה, ובעלי השליטה הזרימו 44 מיליון שקל בשני תשלומים בתמורה לפירעון מיידי אג"ח בשווי 78 מיליון שקל.

קרן ריאליטי, שהוקמה ב-2008, היא קרן פרטית המתמחה בהשבחת נדל"ן, וגייסה עד כה בשני סבבי גיוס 400 מיליון שקל, ב-15 פרויקטים. את פעילות הקרן מנהלים מיקי ורדי, לשעבר מנהל רשות מקרקעי ישראל; רו"ח אוהד רוזן; עו"ד אסף ורדי; ולאחרונה הצטרף כשותף רביעי בקרן שלמה גוטמן, לשעבר המשנה למנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל בחברת מגדל.

לפני כמה חודשים רכשה הקרן את מרכז ההדרכה והשירות של בזק בחיפה ב-73 מיליון שקל, בכוונה להשביח אותו ולקדם תב"ע לשינוי ייעוד הקרקע לשימושים מעורבים והגדלה ניכרת של זכויות הבנייה. כמו כן, הקרן רכשה בשנה האחרונה יחד עם שותף את בית "תעש מור", הממוקם ברחוב תבואות הארץ 5 בשיכון דן בתל-אביב, ב-37 מיליון שקל.

קרן ריאליטי ובא-כוחו של גלובוס, עו"ד יוסי כהן, סירבו להתייחס לידיעה.