נוירודרם תפעל לגייס לפי שווי של עד 290 מ' ד' אחרי הכסף

החברה, המפתחת תרופה לפרקינסון המועברת דרך העור, תנסה לגייס עד 82 מ' ד' ■ חברה מתחרה בתחום נמכרה לאחרונה ביותר מ-500 מיליון דולר

בורסת נאסדק  וול סטריט / צלם בלומברג
בורסת נאסדק וול סטריט / צלם בלומברג

חברת הולכת התרופות נוירודרם עדכנה היום את התשקיף שלה להנפקה בנאסד"ק, והכריזה על השווי המבוקש בהנפקה. החברה תפעל לגייס סכום שבין 60 ל- 82מיליון דולר לפי שווי של 290-236 מיליון דולר אחרי הכסף.

אם יושלמו ההנפקות של נוירודרם ושל חברת פוליפיד, שפרסמה תשקיף מעודכן בשבוע שעבר, תרשום השנה תעשיית הביומד הישראלית שיא של 10 הנפקות בנאסד"ק. חתמי ההנפקה הם ג'פריז וקוון אנד קו (ראשיים), ואופנהיימר ו-Roth capital (משניים).

נוירודרם פיתחה שיטה להולכה של תרופות דרך העור. המוצרים המובילים שלה הם תרופות מתחום הפרקינסון, אשר מועברות דרך העור כדי להשיג פיזור אחיד שלהן בדם לאורך כל היום. בשיטה הקלאסית הנהוגה היום, התרופות הלו ניתנות לבליעה ומגיעות לדם בכמה "פיקים" שבהם המינון גבוה, וביתר היום המינון נמוך. כאשר המינון גבוה סובלים החולים מתופעות לוואי, וכאשר המינון נמוך, הם סובלים מתופעות המחלה. מינון אחיד הוא אחד האתגרים החשובים בטיפול התרופתי בפרקינסון.

לחברה כמה מוצרים בפיתוח סביב התוויה זו, המעבירים דרך העור מינונים שונים ונגזרות שונות של התרופה המובילה לטיפול בפרקינסון, לבודופה. נוירודרם יצאה למרוץ להנפקה לצד חברת Civitas, אשר מפתחת משאף של התרופה לבודופה, המיועד לשימוש מיידי כאשר החולה חווה ירידה חדה בפעילות התרופה. בסופו של דבר Civitas לא הספיקה להפוך לציבורית, משום שנמכרה לפי שווי של 525 מיליון דולר.

המוצרים של שתי החברות אינם מתחרים ישירים, אולם הם פועלים באותה נישה, ושניהם מנסים לטפל בבעיות הנובעות מהתנודתיות במינוני התרופות לחולי פרקינסון.

על פי התשקיף, לנוירודרם מזומן בקופה בשווי של 1.6 מיליון דולר בלבד, אך באוגוסט האחרון, כחלק מניסיונה להזרים לעצמה חמצן להמשך הדרך, היא גייסה 17.8 מיליון דולר דרך הנפקה פרטית של שטרי חוב להמרה. לחברה אין הכנסות, משום שהיא רק בשלב המו"פ. ההפסד הנקי שלה במחצית הראשונה של השנה עמד על 5.7 מיליון דולר, לעומת 20.3 מיליון דולר במחצית המקבילה אשתקד. החברה מעסיקה 21 איש ומנוהלת על-ידי ד"ר עודד ליברמן.

בעל המניות הגדול בחברה (28%), המכהן כיו"ר, הוא רוברט טאוב, מייסד אומריקס שנמכרה במהלך 2008 לג'ונסון אנד ג'ונסון תמורת 438 מיליון דולר במזומן. בעל המניות השני, שמכהן כדירקטור, הוא אווה באשר (Uwe Wascher) אשר לו 25.9% מההון. באשר היה בעברו בכיר בג'נרל אלקטריק, והוא ידיד קרוב של טאוב.

משקיע פרטי שלישי בחברה הוא פרופסור שמואל קבילי, אשר לו החזקה של 22.2%. אחרונה ברשימה היא חברת החממות, קפיטל פוינט, שנסחרת בשוק ההון המקומי, ולה יש החזקה של 16.6%.

בשבוע שעבר פרסמה נוירודרם תוצאות מניסוי מבוקר שערכה במוצר שלה לטיפול בחולי פרקינסון ברמות מחלה מתונות עד מתקדמות. לדבריה, החולים הציגו תנודתיות פחותה משמעותית, היו במצב "Off" (קיפאון בעקבות המחלה) שעתיים פחות מהחולים בקבוצת הביקורת, וחוו גם שיפור בשינה, ללא החמרת התופעות המוטוריות שעלולה לגרום התרופה.

ההצלחה של המתחרה החלקית Civitas צפויה לתרום להנפקה של נוירודרם, אולם בסופו של דבר מה שיכריע את גורלה יהיה כנראה השוק. גורמים המקורבים לשוק טוענים כי בשבועות האחרונים הוא הפך מעט פחות פתוח לחברות ביומד, והנפקה גדולה שתוכננה לשבוע שעבר בוטלה. מדד נאסד"ק ביוטק דווקא רושם לאחרונה עליות.

הצלחה של נוירודרם יכול לעזור גם לחברת אינטק פארמה, הנסחרת בתל אביב, ומעוניינת להירשם ברישום כפול למסחר בנאסד"ק ולבצע הנפקה. אינטק פארמה פועלת גם היא למניעת תנודות בספיגת לבודופה בדם, אך השיטה שלה היא אחרת: שחרור מושהה הדרגתי בקיבה.