אושר: מתחם מגורים, מסחר ומלונאות במקום שדה"ת באילת

שדה התעופה צפוי להעתיק מיקומו 20 ק"מ צפונית לאילת בשנת 2017 לשדה חלופי הנמצא בבנייה מתקדמת בהתאם להחלטת ממשלה

מלונות אילת / צילום: תמר מצפי
מלונות אילת / צילום: תמר מצפי

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה החליטה לאשר קידום הקמת מתחם מלונאות, נופש, אטרקציות תיירותיות, מסחר ומגורים במקום שדה התעופה באילת, אשר עתיד להתפנות בהתאם להחלטת הממשלה בנושא.

שדה התעופה באילת ממוקם בלב העיר, בסמוך למבנים ותשתיות, ופועל שלא לפי הוראות תוכית המתאר הארצית לשדות תעופה. הממשלה החליטה בשנת 2004 להעתיק את שדה התעופה לאתר חדש בסמוך לתמנע, 20 ק"מ צפונית לאילת. שדה תעופה זה נמצא בהליכי בנייה מתקדמים וצפוי להיפתח בשנת 2017.

בימים אלו מקודמות שתי תוכניות מרכזיות ומכריעות להתפתחותה העתידית של העיר אילת, תוכנית המתאר של אילת ובה תוכניות הבנייה העתידיות בעיר, ותוכנית לפיתוח שטח שדה התעופה. על נת לקדם בנייה על שטח שדה התעופה יש הכרח למחוק את יעוד הקרקע לשדה תעופה כתנאי לאישור התוכנית החדשה.

המועצה הארצית ציינה בהחלטתה שפינוי שדה התעופה הקיים באילת ימנע מטרדי רעש מתושבי העיר ואורחיה, יקטין את הסיכונים הבטיחותיים במקום, יאפשר נחיתת כלי טייס בעיר ללא מגבלות ויאפשר את פיתוח העיר תוך קישור בין חלקיה השונים, המופרדים כרגע בשל מיקום שדה התעופה האזרחי אילת בלב העיר.

יו"ר המועצה הארצית לתכנון ובנייה, ד"ר שוקי אמרני, ציין שהחלטת המועצה הארצית הינה בעלת משמעות רבה לפיתוחה של העיר אילת בכך שהיא מאפשרת את אישורן של תכניות אשר נותנות מענה רחב ואסטרטגי בתחומי קידום התיירות, מגורים ותעסוקה לצד שיפור איכות החיים וביטחונם של התושבים ובאי העיר.