תוצרת הארץ: הצצה לקולקציות החורף של המעצבים הישראליים

זה הזמן להתרשם מכמה קולקציות חורף מקוריות, לבישות ומרשימות, פרי ידם של המעצבים המקומיים

אלמביקה / צילום: גולי כהן
אלמביקה / צילום: גולי כהן

אלמביקה

A Walk in The Park הוא שמה של קולקציית החורף של הגר אלמביק, שעוצבה בהשראת הסנטרל פארק בניו-יורק, מקום שבו נפגשים ניגודים מלאי השראה. אלמביק: "הסנטרל פארק מסמל עבורי את האקלקטיות של העיר האורבנית. מקום שבתוכו מתמזגים יחד תרבויות וסגנונות, מזרח וגם מערב, אמנות רחוב, אופנה, מוזיקה ותנועה, ההופכים לאחד הרמוני ושלם ומתוכה יצאתי אל המסע שלי לקולקציה החדשה".

בקולקציה העניקה אלמביק בכתב ידה המובהק, דגש מרכזי למוטיבים אורבניים של א-סימטריה וצורות ארכיטקטוניות מובנות ומפוסלות, המבטאות קשיחות השלובה בבדים רכים ונשפכים, שיוצרים מראה נשי ומלא רכות. תוסיפו לגזרות האלה את עושר הטקסטילים המאפיין את הקולקציה, יחד עם הצבעוניות וההדפסים הדרמטיים ותקבלו מראה חורפי נשי, בוהמייני ומלא בשיק.

■ טווח מחירים: 200-1,200 שקל. להשיג בחנויות אלמביקה.

אלמביקה / צילום: גולי כהן
 אלמביקה / צילום: גולי כהן

Mews

גל שנפלד, בוגרת שנקר וזוכת הפרס היוקרתי בתחרות "מיטלמודה", החלה לעצב לפני כשנתיים אוסף תכשיטים ובגדים למותג עצמאי שלה תחת השם - Moi Moi, המשתמש באופנה כפלטפורמה המשקפת הלך-רוח, אנטיתזה מוחלטת לבגדים מהקו המסחרי.

השנה הצהירה שנפלד על קונספט הנקרא "Pause Imaginarium&", מעין "קפסולת זמן" לעיצוב עכשווי, לשיתופי פעולה בין מעצבים וכבמה ליצירה שונה, לא שגרתית וחד-פעמית וייסדה את המותג העצמאי שלה Mews, איזון בין פשטות צורנית ותיגר קונספטואלי, בין צלליות מינימליסטיות לעיטורי חרוזים בעבודת-יד דקדקנית. דגמיה הופיעו בירידי עיצוב בינלאומיים ובמגזינים נחשבים, לרבות ווג איטליה. קולקציית Le Noir, שמעוצבת כדיאלוג בין הקונבנציונאלי לבין החלוצי, מציעה בגדים לבישים ונחשקים. ההרמוניה נמצאת בסמיכות שבין עידון מזוקק אל מול הלא מעובד, הגולמי.

■ טווח מחירים: 400-4,000. להשיג בסטודיו המעצבת Moi Moi בתל-אביב וברשת רזילי.

דורין פרנקפורט

את חגיגות ה-30 לבית האופנה שלה, בחרה דורין פרנקפורט לחגוג עם קולקציה שלמה המדברת עברית, וחזרה אל ההשראה הראשונה שלה, אל "החממה" של האמן אביטל גבע.

המפגש של פרנקפורט עם עבודתו של גבע, שמפעל חייו הוא גילום שלם של עבודת אמנות אדמה, בקיבוץ עין שמר, הולידה את "החממה" של קולקציית סתיו/חורף במרחב המחיה הטבעי שלה: תל-אביב.

גווני הבגדים הם גוונים עירוניים המנותקים מכל מגמה או גחמה - צבעי אפור אספלט, שחור, כחול כהה ועז והרבה לבן שבור. הפריטים הרבים בקולקציה מצטרפים זה לזה בצורות קוהרנטיות שניתן לפרק ולהרכיב, ככל העולה על דעתה של אישה המצוידת בנוכחות, בחוכמה ובניסיון חיים.

■ טווח מחירים: 175-1,900 שקל. להשיג בחנויות המעצבת.

דורין פרנקפורט / צילום: אסף עיני
 דורין פרנקפורט / צילום: אסף עיני

Limited

אחרי שני עשורים של הצלחה מרשימה בעולם האופנה המקומית ובחו"ל, המעצב רונן חן משיק קו חדש שיוצג בחנויות קונספט בתל-אביב וברחבי העולם בשם Limited. הקו הייחודי נברא מתוך הצורך של המעצב למתוח את גבולות היצירה של עצמו ושל בית האופנה הוותיק אל מעבר לקווים האופייניים שלו. מקורות ההשראה לקו החדש נובעים מתוך העולמות אשר מפרים את יצירתו של חן לכל אורך דרכו: אהבה למינימליסטי ולארכיטקטוני, לאסתטיקה גיאומטרית, השראה מעולמות יפניים כגון קיפולים, אוריגמי, בגדי נזירים במקדשים, ואהבה לצבע השחור ולצבעוניות של טון-על-טון.

למרות ובגלל שנקודת המוצא לגזרות רבות בקולקציה היא גבריות, התוצאה הסופית מלאת עוצמה נשית, דרמטית ומסקרנת.

■ טווח מחירים: 60-1,250 שקל. דיזנגוף 155, תל-אביב.

Limited / צילום: גיא כושי ויריב פיין
 Limited / צילום: גיא כושי ויריב פיין

משכית

מאז השקתה המחודשת של משכית לפני כשנה וחצי, בעיצובה של שרון טל, המותג רושם הישגים מכובדים וזוכה להצלחה רבה. קולקציית החורף עוצבה בהשראת אמנית הקרמיקה בתיה סרנגה, מהבולטות בשנות ה-60 וה-70, שבזמנו שיתפה פעולה עם משכית וייצרה עבור המותג פריטי קרמיקה מגוונים ובהם בולטות שרשראות שנחרזו מחרוזי קרמיקה בעבודת-יד, בצבעוניות ייחודית ועזה. שנים לאחר פטירתה של סרנגה, ב-2001, נמצאו בביתה קופסאות שלמות של חלקי קרמיקה שהיו מוכנים וארוזים למשלוח אל משכית, אך מעולם לא הגיעו ליעדם.

בנה של בתיה, שהתוודע לתקומתה המחודשת של משכית, החליט להשלים את המעגל ולמסור את החבילה וכך נולדה הקולקציה. כדי להנציח את זכרה של בתיה סרנגה, ובהחלטה משותפת עם בנה, משכית תורמת 5% מהכנסות הפריטים המשותפים לעמותות שנבחרו על-ידי המשפחה.

■ טווח מחירים: 950-25,000 שקל. להשיג בסטודיו של משכית, רח' אוארבך 4 תל-אביב.

משכית / צילום: גורן ליבוביץ'
 משכית / צילום: גורן ליבוביץ'

רזילי

מיטב המעצבים הישראלים המקוריים ממשיכים להתאסף בקפידה ולהציג את מרכולתם תחת קורת-הגג של רשת רזילי, הממשיכה לאצור מדי עונה את מיטב האופנה הישראלית, עם חזון מקומי ואג'נדה מובהקת. בהתאם לתפיסת העולם של בית האופנה, הרעיון הוא ליצור מראה ייחודי, שעיקרו בטוטאל לוק, המורכב מחיבור בין חומרים ועולמות תוכן שונים ומגוונים, לפעמים אפילו מנוגדים, שביחד יוצרים שפה מקומית חדה, מעניינת, ומובחנת.

תחת הכותרת Peel to revel, הקמפיין העונתי של רזילי חושף חורף ישראלי הפכפך, המכתיב מראה שכבות פרקטי: להתלבש, לקלף שכבה ועוד אחת, ולהתעטף בהן מחדש. ההופעה כולה מתגבשת לכדי שלם שהוא גדול מסך חלקיו.

■ טווח מחירים: 30-3,000 שקל. להשיג בחנויות רזילי.

רזילי / צילום: זהר שטרית
 רזילי / צילום: זהר שטרית

RIMMAROMANO

שמלות אוברסייז רחוקות מהגוף, חולצות וז'קטים עם כתפיים שמוטות, מפוסלות ומודגשות, מכנסי עור מחויטים, ז'קטים ומעילים באורכים א-סימטריים, וקרדיגנים אוברסייז עם שרוולים צמודים, הם רק חלק מהפריטים שמציעה קולקציית החורף המונוכרומטית, המאופקת והמינימליסטית של המעצבת רימה רומנו, שהשיקה לפני כשנה מותג על שמה ומאז, בצדק, זוכה להצלחה מרשימה. גם הפעם הצבע השחור הוא המוביל בקולקציה ולצדו ניתן למצוא גוונים נוספים כמו אפור, חאקי, אבן ולבן. בדי הקולקציה: צמר, משי, כותנה, ויסקוזה, קשמיר, עור, פוטר וקופורו.

■ טווח מחירים: 450-6,500 שקל. להשיג בסטודיו המעצבת ברחוב ידידיה פרנקל 72, תל-אביב.

RIMMAROMANO / צילום: ז'אן כהן
 RIMMAROMANO / צילום: ז'אן כהן