תיתן כנפיים גם באנגליה? רד-בול במגעים לרכישת לידס יונייטד

דיווח: ענקית משקאות האנרגיה מעוניינת לשלם בין 55 ל-70 מיליון ליש"ט עבור המועדון מליגת המשנה באנגליה; הבעלים האיטלקי לא מתלהב למכור

לידס יונייטד / צלם: רויטרס
לידס יונייטד / צלם: רויטרס

מאסימו סלינו, הבעלים האיטלקי של לידס יונייטד, לשעבר מועדון פאר בפרמיירליג וכיום בליגת המשנה באנגליה - אישר כי הוא מנהל מגעים למכירת הקבוצה, לידיה של חברת רד-בול. כך מפרסם ה"דיילי טלגרף".

ענקית משקאות האנרגיה הפכה בשנים האחרונות למשקיעה בולטת ביותר בכדורגל האירופי והעולמי, כשהיא מחזיקה בין היתר את הקבוצות רד-בול זלצבורג (אלופת אוסטריה), רד-בול לייפציג (בונדסליגה 2) וניו יורק רד-בולס (ה-MLS האמריקאית).

למרות שהיכולת הכלכלית של רד-בול עשויה להחזיר במהרה את לידס לימי הזוהר שלה (בעונת 2000/01 התקדמה עד לחצי גמר ליגת האלופות, שבסגל שלה הופיעו שחקנים כגון ריו פרדיננד, ג'ונתן וודגייט, מארק וידוקה ודייויד באטי), סלינו לא ממש למהר לוותר על המועדון שאותו רכש רק בסוף העונה הקודמת.

לפי הדיווח, סלינו, שעד ינואר 2014 שימש במשך 22 שנה כבעלים של הקבוצה האיטלקית קליארי - מוכן למכור רק אחוזים מהבעלות על לידס, אך לא את כולה. הערכת השווי של רד-בול ללידס עומדת על 55-70 מיליון ליש"ט. לאחרונה בדקה רד-בול אפשרות לרכוש את ניוקאסל יונייטד - את נסוגה לאור המחיר הגבוה שנדרש עבור קבוצת הפרמיירליג (יותר מ-230 מיליון ליש"ט).

מבחינת סלינו, השקעה של רד-בול תוכל לסייע למועדון לחזור לשלוט על האצטדיון הביתי שלו, אלנד רואד. מאז 2004, אז התרסקה כלכלית ומכרה את המגרש - משלמת לידס דמי שימוש שנתיים עבור המגרש.