יוניברסל מקאן ומדיה קום במכרז על נתח מליימן שליסל

החברה עורכת מכרז על תקציבי המדיה של מנטוס וטופיפי ■ על-פי הערכות, היקף שני המותגים יחד עומד על כ-3 מיליון שקל בשנה

חברות המדיה יוניברסל מקאן מקבוצת מקאן-אריקסון ומדיה קום מקבוצת אדלר-חומסקי מתמודדות על תקציב המדיה של המותגים מנטוס וטופיפי של ליימן שליסל - כך נודע ל"גלובס".

כמו שמקובל במכרזי ליימן שליסל, המכרז נערך מול נציגי החברה הבינלאומית ונציגים מחברת המדיה, ובפני אלן ווגל, מבעלי ווגל מדיה האחראית על תקציב המדיה של החברה בעולם.

תקציבי המדיה של מנטוס וטופיפי נחשבים גם כתקציבי קריאייטיב, שכן לא מדובר בקמפיינים שנעשים בארץ אלא בכאלה שמגיעים מחו"ל ועוברים אדפטציה לשוק המקומי.

לא מדובר בתקציבי ענק: על-פי הערכות, היקף שני המותגים יחד עומד על כ-3 מיליון שקל בשנה, אך נראה כי בקבוצות מתייחסים לתקציבים ברצינות רבה - כך למשל את הפרזנטציה של יוניברסל מקאן הציג ריצ'י האנטר, מנכ"ל מקאן תל-אביב, למרות שעל פניו מי שאמור להציג פרזנטציה לתפקיד מדיה הוא מנכ"ל חברת המדיה, אלון שטרן.

מערך הפרסום של ליימן שליסל מורכב כיום משני משרדי פרסום: שמעוני-פינקלשטיין-ברקי ומקאן תל-אביב. מקאן הצטרף למערך הפרסום של החברה במהלך 2011, לאחר מכרז שבו השתתפו כמעט כל חברות המדיה שפועלות בישראל.

המכרז, שהיקפו הכולל היה כ-10 מיליון שקל, היה עבור המותגים קליית גת, ורטרס אורגינל, מרסי, מנטוס ולואקר. המותגים שמטופלים בשמעוני-פינקלשטיין, שהמשמעותי בהם הוא פררו רושה, לא היוו חלק מההתמודדות, ושמעוני מטפל בהם עד היום.

לליימן שליסל יש היסטוריה לא פשוטה בישראל בכל הקשור לתקציבי המדיה: בעבר נקלעה החברה לסכסוך מתוקשר מול מי שהיה אז משרד הפרסום שלה, פוגל-אוגילבי, לאחר שליימן שליסל סירבו לשלם לפוגל חוב עבור מדיה בסך של כ-800 אלף שקל, בטענה כי סכום זה מקוזז עבור עמלות יתר שהיו צריכות, כביכול, להינתן כהחזר.

בהמשך הם ניהלו מכרזי מדיה כה ארוכים וכה מסורבלים, עד שרוב החברות שהתמודדו בהן פרשו.