מכירת מניות מרקסטון בנילית ללאומי תיחתם השבוע

לפי הערכות תמכור מרקסטון את החזקותיה (20.7%) ביצרנית חוטי הניילון בתמורה לסכום העומד סביב ה-70 מיליון דולר

מיכאל לוי / צילום: תמר מצפי
מיכאל לוי / צילום: תמר מצפי

העסקה שבמסגרתה תמכור קרן מרקסטון את החזקותיה (20.7%) ביצרנית חוטי הניילון נילית לבנק לאומי, צפויה להיחתם סופית השבוע, כך מעריכים בשוק ההון. לפי הערכות תמכור מרקסטון את המניות בתמורה לסכום העומד סביב ה-70 מיליון דולר.

בין הצדדים התקיימו מגעים במשך כשנה, ובחודש יולי הם חתמו על מזכר הבנות בנושא. לאומי, המבצע את ההשקעה באמצעות זרוע ההשקעות שלו לאומי פרטנרס, קיבל תקופה של כמה חודשים כדי לבצע בדיקת נאותות בהשקעה. הבדיקה הסתיימה לאחרונה, ואם לא יחולו שינויים של הרגע האחרון, העסקה תיחתם בימים הקרובים.

נילית נחשבת לנכס האטרקטיבי ביותר כיום של קרן מרקסטון, שבניהולם של רון לובש המייסד ומוטי וייס שמונה לאחרונה ליו"ר הקרן. מכירת המניות תאפשר למרקסטון להקטין את המינוף הגבוה, שהכניס אותה לסחרור בשנה האחרונה. עם הכספים ממימוש ההשקעה בנילית, תפרע הקרן חובות, ככל הנראה בעיקר לדויטשה בנק, שמניות החברה משועבדות לו. עד היום השקיעה מרקסטון בנילית קרוב ל-73 מיליון דולר, כך שהיא לא צפויה לסיים את ההשקעה ברווח מרשים, אם בכלל.

נילית, שהוקמה לפני 45 שנים, נמצאת בשליטת מיכאל לוי. החברה ביצעה בשנים האחרונות סדרה של השקעות ורכישות, מה שאמור להביא בהמשך ללאומי הצפת ערך על השקעתה. בנק לאומי שינה בשנים האחרונות את מדיניות ההשקעות שלו בחברות ריאליות, וכיום הוא ממקד את ההשקעות בפיזור רב יותר לעומת העבר.