ארכה נוספת למנכ"ל איקיוטק לגייס ערבות של 150 אלף שקל

בית המשפט: בן אופק יפקיד ערבות בסך 150 אלף שקל עד 16 בנובמבר, ולא - יושב למעצר ■ חשוד בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, גניבה ושיבוש הליכי חקירה

בן אופק מנכל איקיוטק / צילום: אפרת אהרוני
בן אופק מנכל איקיוטק / צילום: אפרת אהרוני

בבית משפט השלום בתל-אביב ניתנה הערב (א') ארכה נוספת למנכ"ל איקיוטק, בן אופק, בהגשת סכום הערבות שנפסק לו לפני שבועיים בסך 150 אלף שקל. אם לא יופקד הסכום עד למועד המדובר, יושב אופק למעצר.

העבירות בהן חשוד אופק הן קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, גניבה ואף שיבוש הליכי חקירה.

תנאי השחרור כללו במקור את הפקדת סכום הערבות עד 5 באוקטובר 2014, התחייבות עצמית של 500 אלף שקל וערבות צד ג' על סך 400 אלף שקל.

עוד הותנה השחרור באי-יצירת קשר כלשהו במהלך 30 יום עם כלל המעורבים בחקירה, לרבות עובדי איקיוטק, מרום הפקות וחברות נוספות הקשורות לאופק; וצו עיכוב יציאה מהארץ ל-180 יום תלוי ועומד כנגדו. בעקבות הארכות קודמות נקבע מועד ההגשה להיום ב-12:00, כאשר אם הערבות לא תוגש - ייעצר אופק בשעה הזו, כשהדיון עצמו נדחה לבסוף ל-15:00.

אופק עצמו הובא באזיקים ומחה באמצעות באי-כוחו על העובדה שהמשטרה לא המתינה להתייצבותו בדיון ומיהרה לעצור אותו קודם לכן. לעצם העניין ביקש אופק דיון מחדש בתנאי מעצרו, בטענה לשיתוף-פעולה מלא עם המשטרה ולעמידה בכל התנאים האחרים.

באשר לעיכוב בהפקדת הסכום, טען אופק בין השאר כי מקורו בעיקול חשבונותיו; בעובדה כי המשטרה מונעת ממנו לגבות את חובותיו מהצרכנים החייבים לו כסף; וכי אמצעי התקשורת שלו הוחרמו, ולפיכך אין ביכולתו ליצור קשר עם מי מחבריו שיכול לסייע בגיוס הסכום המבוקש.

הוא אף קבל על כך ש"בעקבות הפרסומים הרבים שנעשו בכלי התקשורת השונים, קיים קושי רב גם כך גם בגיוס הכספים הנדרשים, עת אנשים וחברים קרובים של המבקש מסרבים להלוות למבקש כספים".

השופטת דנה אמיר סירבה לבקשת אופק לקבוע דיון מחודש בתנאי המעצר, אך ניאותה, לבסוף, לפנים משורת הדין, לאשר ארכה נוספת עד 16 בנובמבר 2014, שבמהלכה ינסה אופק ליצור קשר עם מי ממקורביו שיכול לסייע בהשגת הסכום.

מחברת איקיוטק נמסר: "לצערנו, משטרת ישראל בחרה לפעול בחיפזון, או כפי שהיטיבה לנסח שופטת בית משפט השלום בתל-אביב, דנה אמיר, 'איני בטוחה שבנסיבות אלה היה מקום לעצור את החשוד'. יצוין כי בן אופק אינו עצור, וכי השופטת לא הטילה עליו הגבלות נוספות".