ויקטורי ורמי לוי מוזילים את המוצרים ללא גלוטן

זאת לאחר מחאת חולי הצליאק בנושא ■ בין המוצרים המוזלים: סוגים שונים של לחם, דגני בוקר ולחמית

מתחם ויקטורי בלוד / צילום: תמר מצפי
מתחם ויקטורי בלוד / צילום: תמר מצפי

20 שקל לכיכר לחם או לאריזת פסטה הם מחירים שהיו בקלות יכולים להצית מחאה חברתית כלכלית מוצדקת. אהו לא מחירים דמיוניים. אלה המחירים שנאלצים לשלם עשרות אלפי חולי הצליאק בישראל מדי יום על המזון שהם צורכים - עשרות ומאות אחוזים יותר מהמחיר של מוצר רגיל דומה.

על רקע מחאת המילקי, קמה בפייסבוק מחאת הורים לילדים שצורכים מזון לא גלוטן בדרישה להוזיל את המחירים. זאת על רקע פעולות שהם נוקטים לאורך השנים: הצעות חוק שלא התרוממו, רעיונות לתמיכה כספית לנזקקים למזון ללא גלוטן (בדומה למתרחש בארצות שונות בעולם), קריאה לסבסד מזון ללא גלוטן ועוד.

היצע המזון ללא גלוטן גדל אמנם (לא רק עבור חולי הצליאק אלא גם בהתאם לטרנד הבריאותי שהעביר רבים לתפריט תזונה ללא גלוטן), אלא שעדיין המחירים נותרים גבוהים בעשרות ומאות אחוזים ביחס למוצרים רגילים דומים.

עד שתבוא הישועה מהכנסת, מספר רשתות נוקטות פעילות מסחרית שתוכל לסייע לא מעט לחולי הצליאק, כשהתחרות על קבוצת צרכנים זו עשויה להועיל להם לא פחות.

רשת ויקטורי הכריזה על הוספת מגוון מוצרים ללא גלוטן לחמישה מסניפיה (בקריית מוצקין, נתניה, כפר-סבא, קריית גת ולוד), לצד מהלך של הוזלת מגוון מוצרים ללא גלוטן. בין המוצרים החדשים: קמח "תמי", פסטות של חברת "מור ים", אורז ועוד. את המהלך, שכרגע מצוי בשלב של פיילוט, מנמק מנכ"ל הרשת אייל רביד במענה שהוא נותן למחאה שעלתה ברשתות החברתיות.

גם בסניפי רמי לוי גדל משמעותית היצע המוצרים ללא גלוטן, ולצדו בוצע מהלך של הוזלת מוצרים. ברשת מסבירים כי מדי יום נכנסים מוצרים חדשים בקטגוריה זו, דוגמת קמח אשבל שנכנס לאחרונה. הוזלת המוצרים בשתי הרשתות כוללת לדוגמה לחמית אסם 1 ק"ג ב-12-14 שקל במקום ב-34 שקל, קורנפלקס תלמה (500 גרם) בכ-14 שקל במקום ב-22 שקל, לחמים שונים בכ-15 שקל במקום בכ-20 שקל ועוד.

החודש, בעקבות שיתוף עם עמותת "מהיום - הפורום הישראלי לאורח חיים בריא" ולרגל חודש המודעות לסוכרת, נמכרים בסניפי רמי לוי מוצרים בריאים בהוזלה: כך למשל פסטה ללא גלוטן נמכרת ב-7 שקלים, ושמן זית ב-18 שקל.