לקוח מחסני חשמל תושב יו"ש: הרשת סירבה לספק לי שירות

נציגת הרשת ללקוח: "אנו לא שולחים טכנאים מעבר לקו הירוק מבחינה מצפונית וביטחונית" ■ רק לאחר פניית "גלובס" הגיעו טכנאי החברה לבית הלקוח ותיקנו את המוצר ■ מחסני חשמל: "אנו מטפלים בתקלות בכל הארץ"

סניף מחסני חשמל / צילום: איל יצהר
סניף מחסני חשמל / צילום: איל יצהר

ש', תושב נווה צוף בחבל בנימין, לא ציפה לקבל סירוב מנציגת מחסני חשמל, כשביקש לקבל שירות תיקונים עבור מייבש כביסה שרכש בסניף הרשת בירקונים.

היות שהבעיה שעמה התמודד הלקוח מוכרת לכ-400 אלף תושבים המתגוררים ביישובים שמעבר לקו הירוק, הוא דאג לוודא טרם הקנייה כי יוכל לקבל שירות תיקונים בביתו עבור המוצר האמור.

"אנחנו לא שולחים טכנאים מעבר לקו הירוק מבחינה מצפונית ומבחינה ביטחונית", השיבה לו הנציגה, שלא התבדחה גם כששאלה אותו: "אולי יש לך חוש טכני ונסביר לך טלפונית איך לתקן את התקלה?"

ש' נותר חסר מענה גם כשהנציגה הציעה: "אולי פשוט תביא את המייבש אלינו ונעביר אותו מכאן למעבדה?".

ובכן, מצפון הוא עניין אחד - וחוק הוא עניין אחר. נקודת המוצא של הנציגה כי החוק מתיר לרשת להישען על שיקולים כאלה ואחרים שיפטרו אותה מתיקון המוצר - שגויה מיסודה.

בלשכה המשפטית של הממונה על הגנת הצרכן מסבירים כי תקנות הגנת הצרכן באשר לאחריות ושירות לאחר מכירה מחייבות את נותני השירות גם בנוגע למוצרים הנמצאים באזור יהודה ושומרון וחבל עזה, ככל שמדובר במוצרים שנרכשו בישראל.

המשמעות היא שבמסגרת האחריות חלה חובת תיקון המוצר בהתאם להוראות התקנות. מוצרים גדולים וכבדים דוגמת אותו מייבש כביסה יתוקנו בבית הצרכן, כשמוצר שמושבת משימוש יש לתקן תוך 3 ימים.

עוד מזכירים בלשכת הממונה כי ניתן לתבוע חברה שהפרה את החוק הזה, כאשר סכום הפיצוי המירבי הוא 10,000 שקל.

למרות הבטחת נציגי המכירות - בפועל רק לאחר פניית "גלובס" הגיעו טכנאי החברה ותיקנו את המוצר, בשעה שהם אף מציינים בפניו כי לא היו באים אילולא הפרסום.

מחסני חשמל: "מטפלים בתקלות בכל הארץ"

תגובת מחסני חשמל: "טכנאי כבר ביקר בביתו של הלקוח, והתקלה תוקנה. לאור פנייתכם, נקיים בדיקה מעמיקה מדוע פנייתו הראשונית של הלקוח לא טופלה לשביעות-רצונו, כנהוג ברשת".

עוד נומק כי "מחסני חשמל, בשיתוף עם נותני השרות למוצרים השונים, מטפלים בתקלות באזור יהודה ושומרון במהירות האפשרית, בכפוף לאילוצים המוכתבים בעקבות נהלי האבטחה של כוחות הביטחון - דבר המשפיע על מועד הגעת הטכנאי".