העונש על האלימות בדרבי: 2 נק' הופחתו להפועל ומכבי ת"א

ההתפרעות, שכללה פריצה למגרש מצד שני מחנות האוהדים - הובילה את בית הדין של ההתאחדות לכדורגל להעניש בחומרה את שני המועדונים

ההתפרצות האלימה בדרבי התל-אביבי בכדורגל בשבוע שעבר גררה אחריה עונשים חמורים לשתי הקבוצות: הפועל ומכבי ת"א ספגו היום (ג') מבית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל הפחתת 2 נקודות ליגה בפועל לכל אחת. ביה"ד קבע את תוצאת המשחק על 0-0, ללא חלוקת נקודות לשני הצדדים.

בנוסף, הורו הדיינים ישראל שמעוני, גיורא לנדאו ונועם לובין על סגירת שערי האוהדים ה"קשים" יותר של שני המועדונים באצטדיון בלומפילד - שערים 10-11 של מכבי ת"א, ו-4-5 של הפועל ת"א - למשך ארבעה משחקי ליגה בפועל. על שתי הקבוצות הוטל עונש על-תנאי של הפחתת 3 נקודות ליגה, עד תום עונת המשחקים הנוכחית - במקרה של חזרה על העבירות הנ"ל.

יש לציין כי העונשים זהים לחלוטין לאלו שדרש להטיל על המועדונים עו"ד ניר רשף, תובע ההתאחדות, במהלך הדיון שנערך אתמול בעניין. באופן מפתיע, ובניגוד ל"מסורת" שהונהגה בבית הדין בשנה האחרונה - על הקבוצות לא הוטלו כלל קנסות כספיים.

על ההחלטה שלא לקיים משחק חוזר בין הקבוצות, לאחר שהדרבי, כזכור, פוצץ עוד לפני השריקה למחצית במצב בו לוח התוצאות הראה על 1-1, כתבו הדיינים: "קבוצות שגרמו באופן כה אקטיבי (שלא מתוך התרשלות) להפסקת המשחק טרם זמנו, מן הראוי כי ישלימו עם התוצאה הבלתי נמנעת של מעשיהן ולא יצפו לטובות הנאה גם בתחרות כושלת זו".

כזכור, הפועל ומכבי ת"א עמדו לדין בסעיפי התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות, והתפרצות אוהדים לשדה המשחק בנסיבות מחמירות. עוד ציינו הדיינים בגזר הדין, כי למרות שהמשחק הופסק לאחר פריצת אוהדי מכבי ת"א לכר הדשא - הרי שהאחריות במקרה זה הייתה על שתי הקבוצות: "לכאורה המשחק הופסק בעקבות חדירת אוהדי מכבי לאחר שדקתיים קודם הוא חודש בהמשך למהומה שגררה את תקיפת ערן זהבי על-ידי אוהד הפועל. אולם, דומנו כי עמדה זו הינה עמדה החוטאת לאמת: הפסקת המשחק הייתה תולדה של שורה של אירועים, אשר כל אחד מהם היה המניע של האירוע הבא עד לאירוע האחרון בשרשרת: חדירת אוהדי מכבי למגרש".

ביה"ד מתח ביקורת על אמירותיו של בעלי הפועל ת"א, חיים רמון: "העמדה אשר הביע בדיון הבעלים של הנאשמת 1, לפיה התנהלות ביה"ד מהווה כלי שרת בידי העבריינים המנסים לפגוע באגודות בכלל והפועל ת"א בפרט וכי מבחינה זו חד הם, ראוי היה שלא הייתה מובאת כלל: עמדה ארכאית זו, היונקת מהטענה לניתוק בין הקבוצה לבין אוהדיה בדין המשמעתי והמבקשת לגלגל את האחריות לכל גורם אחר זולת הקבוצה (החל ממשטרת ישראל וכלה בבית הדין עצמו), נדחתה אינספור פעמים על-ידי כל בתי הדין נוכח הוראותיהם המפורשות של התקנונים והרציונאל העומד מאחוריהם, וטוב היה לו לא הועלתה כלל ובאופן בו הוצגה בפרט".

מהפועל ת"א נמסר בתגובה: "החלטה בלתי סבירה, בלתי הוגנת וקיצונית. הערעור יוגש בימים הקרובים".

אגב, הדיון בעניינו של קרלוס גארסיה, בלם מכבי ת"א נגדו הגיש תובע ההתאחדות כתב אישום בטענה כי עודד את אוהדי מכבי לחדור אל המגרש - יתקיים בשבוע הבא לאחר שיוצגו ראיות נוספות.