רן בראון, מנכ"ל מדיה קום, יקבל 3% ממניות אדלר-חומסקי

בימים אלה מתמודדת מדיה קום במכרז גדול על תקציב המדיה של פרוקטר אנד גמבל

רן בראון, מנכ"ל חברת המדיה מדיה קום מקבוצת אדלר-חומסקי, קוצר את פירות ההצלחה והנאמנות: ל"גלובס" נודע כי בראון יהפוך לשותף בקבוצת אדלר-חומסקי ויקבל כ-3% מהמניות.

קבוצת אדלר-חומסקי מונה כיום 9 חברות שונות, ובשונה מהמקובל ברוב קבוצות הפרסום בארץ, המנהלים הבכירים בה נחשבים לעתודה הניהולית של הקבוצה, וההסתכלות לגביהם היא לטווח ארוך שבו הם הופכים להיות חלק מבעלי המניות.

הדוגמה הבולטת לכך היא אורי עיני ואמיר גיא, המנכ"לים של משרד הפרסום, שעם הצטרפותם החזיקו ב-3% כל אחד, וכיום יש בבעלות כל אחד מהם כ-10% מהמניות.

הפיכת בראון לשותף בקבוצה איננה טריוויאלית, והיא מסמלת אולי יותר מכל תקופה שבה נוהל תחום המדיה ביעילות ובהצלחה, לאחר שנים שבהן עברה הקבוצה טלטלה בתחום זה.

בראון הצטרף למדיה קום ב-2006 כמנהל הפעילות המסחרית של הקבוצה. לפני כן הוא החזיק בתפקידים באמצעי המדיה עצמם - בפוסטר מדיה ובקבוצת "הארץ" בתקציבי תפעול ורכש.

את ניהול מדיה קום הוא קיבל לאחר עזיבתו של עופר רושה - אחת הדמויות השנויות במחלוקות בתחום המדיה - שניהל את מדיה קום בשנתיים שלפני כן. רושה מונה לתפקיד מנכ"ל מדיה קום כחלק מהמאמצים של הקבוצה להפוך לגורם דומיננטי יותר, בתחום שהפך אז להיות משמעותי מאוד בהיקף ההכנסות של כל משרד, אך לאדלר-חומסקי הייתה בו נחיתות מסוימת.

השלכות דרמטיות למכרז

אמנם מדיה קום כבר הייתה אז החברה השלישית בגודלה, אך הפער שלה מהחברות הגדולות יותר יוניון ויוניברסל מקאן היה עצום גם בגודל וגם בתפיסת המקצועיות.

רושה, שנחשב לכוחני ודומיננטי, הובא כדי לצמצם פער זה. אך ההרפתקה בין הצדדים לא שרדה יותר משנתיים, ורושה פוטר בפתאומיות, באופן שנותר לוט בערפל עד היום - לאחר שהמחלוקת שלו עם מדיה קום יושבה בפשרה.

עם עזיבתו הפתאומית של רושה נקרא בראון לדגל. בראון השכיל לעבוד בצמוד לאייל חומסקי, ובהדרגה הצליח לחזק את הקבוצה כשחקנית מדיה ולהפוך אותה לחברה גדולה ולגיטימית.

כפי שנחשף ב"גלובס", בימים אלה מתמודדת מדיה קום על תקציב מדיה משמעותי - תקציב המדיה של פרוקטר&גמבל, שעד עתה הייתה מדיה קום אחראית אך ורק על התכנון בו ועתה היא מתמודדת גם על הרכש. לתוצאות המכרז עשויות להיות השלכות דרמטיות על השוק, שכן זכייה בו עלולה לחזק מאוד את מדיה קום ולפגוע דרמטית במי שרוכש היום את המדיה עבור החברה - זניט מדיה.

איל חומסקי, יו"ר קבוצת אדלר-חומסקי, אישר את הידיעה ואמר בתגובה: "אני שמח וגאה שרן הופך לשותף בקבוצה. הוא זכה בכך בזכות זה שהוביל את מדיה קום לניצחונות".

בראון מסר בתגובה: "אני שמח להיות שותף של איל חומסקי".