IBM תספק ללופטהנזה תשתיות טכנולוגיות מידע במיליארד אירו

ענקית התוכנה תספק לחברת התעופה הגרמנית את השירותים במיקור חוץ ב-7 השנים הקרובות ■ במסגרת ההסכם יעברו כ-1,400 עובדים של לופטהנזה בתחום המחשוב אל שורות IBM

ג'ני רומטי / צילום: רויטרס
ג'ני רומטי / צילום: רויטרס

ענקית התוכנה IBM , שמנוהלת בידי ג'יני רומטי, תספק לחברת התעופה הגרמנית לופטהנזה תשתיות טכנולוגיות מידע במיקור חוץ ב-7 השנים הקרובות החל מ-1 באפריל 2015 בהסכם שהיקפו הכספי הכולל הוא מיליארד אירו.

IBM תנהל גם את מרכז עיבוד הנתונים של לופטהנזה, ואת פעילות מוקד השירות הפנימי ושירותי ההדפסה במסגרת החברה. במסגרת ההסכם יעברו כ-1,400 עובדים של לופטהנזה בתחום המחשוב אל שורות IBM. בלופטהנזה חוזים כי שליחת תשתיות טכנולוגיות המידע למיקור חוץ תשפר את כושר התחרות של הקבוצה - מבחינת עלויות, יעילות והשירות ללקוחותיה.

בתחילה IBM תבצע תהליך אופטימיזציה של תהליכי טכנולוגיות המידע המתנהלים בלופטהנזה, הצפויה להניב לחברת התעופה חיסכון שנתי של 70 מיליון אירו. במהלך תקופת החוזה, תפעיל IBM בלופטהנזה פתרונות חדשים המשלבים יכולות ניתוח אנליטי, יישומי מובייל ורשתות חברתיות, שיאפשרו לחברת התעופה להציע שירותים חדשים ללקוחותיה ויתרמו לשיפור פריון העבודה.

בשלב הראשון תכין IBM את התשתיות הטכנולוגיות של לופטהנזה לעידן הענן - במהלך שיאפשר להפעיל בהמשך גם כלים אנליטיים, לתמוך במשתמשים ניידים, ולהרחיב את השימוש בעולם הרשתות החברתיות.