פשרה: "ילדת הפלא" הילה פז עוזבת את אלגומייזר

פז תמכור את מניותיה בחברה (19%) ותעזוב; תקבל כ-113 אלף שקל פיצוי על סיום יחסי עובד-מעביד ■ אביה של פז, עמוס, יתפטר אף הוא מהחברה, והתביעות ההדדיות יימחקו

הילה פז / צילום: שי יחזקאל
הילה פז / צילום: שי יחזקאל

חברת התוכנה אלגומייזר מדווחת היום (ה') לבורסה על סיום הסכסוך שפרץ בין הבעלים-סמנכ"לית הילה פז לבין הנהלת החברה ובעיקר המנכ"ל נועם בנד. הסכסוך הזה התגלגל עד לבית המשפט, כשהחברה תבעה את המייסדת שלה ב-900 אלף שקל על גרימת נזק לחברה והתנהלות קלוקלת.

במסגרת הפשרה שמדווחת היום, פז תמכור את מניותיה בחברה (19%) למשקיעים הקיימים ותעזוב את החברה. פז תקבל בתמורה כ-113 אלף שקל פיצוי על סיום יחסי עובד-מעביד. אביה של פז, עמוס, יתפטר אף הוא מהחברה, והתביעות ההדדיות יימחקו.

לאחר מכירת המניות יישארו בידי הילה פס מניות בשיעור 4% מהון המניות של החברה.

אלגומייזר היא חברת סטארט אפ הפועלת בתחום התוכנה לפרסום באינטרנט. החברה פיתחה אלגוריתם שאמור לסייע לעסקים ברשת בגיוס לקוחות חדשים ובהגדלת רווחים מלקוחות קיימים.

בסכסוך בין פז ואביה לבין ההנהלה שבו ניסו השניים להביא לפיטוריו של המנכ"ל ללא הצלחה, עלו טענות נגדה כי פז היא חסרת יכולת לקבל מרות ולהיות כפופה למנהל מקצועי. טענו נגדה כי היא נטשה את משרתה בחברה, תוך הפרת חוזה העסקתה והפרת אמונים קשה, ואף כי היא גרמה ל"סביבת עבודה עכורה במיוחד, גרמה לריבים בלתי פוסקים ולמחלוקות, יצרה יחסי אנוש גרועים במיוחד, אך מעל לכל: הביאה בהתנהלותה הרשלנית, המזלזלת ובחוסר אכפתיות לפגיעה בפיתוח הטכנולוגיה של החברה".

עוד נכתב, כי "פז, שהתקשורת הכתירה כ'ילדת פלא', הוכיחה דבר אחד: הפלא חולף, אך הילדותיות נשארת". ‎‎לטענת התביעה, פז צעקה, גידפה ואף תקפה עובדים ומנהלים, וסירבה לבצע הוראות שקיבלה מהמנכ"ל. כתב התביעה מציין פעולות של הקלטת המנכ"ל בסתר על-ידי פז, גילוי מידע סודי, מקרה שבו שפכה כוס קפה רותח על המנכ"ל הקודם (אך טענה שלא בכוונה) ועוד.

‏‏כתב התביעה מציין מקרה מוזר, שלפיו פז טענה שהובטח לה תיק יוקרתי של שאנל "אם העסק יצליח" ודרשה את התיק שהובטח לה. בנסיעה לכנס מקצועי בארה"ב, היא לא הופיעה בזמן לכנס, "שכן - לא פחות ולא יותר - הלכה לרכוש את תיק השאנל ב-4,000 דולר", נכתב בתביעה.