בקרוב תוכלו להתנתק מהוט ובזק במהירות ובקלות

ארדן מתכוון להרחיב את אופציית הניתוק דרך אתר האינטרנט גם להוט ולבזק, כאשר היום רק ספקיות האינטרנט מחויבות להציע אופציה לניתוק דרך האתר ■ הלקוח ייכנס לאתר החברה, ימלא טופס - ותוך יומיים הוא ינותק

רוצים להתנתק מהוט ובזק ולא מצליחים או נאלצים להמתין שעות על הקו? בקרוב מתכוון משרד התקשורת לתקן את רישיון הוט ובזק ולחייבן לאפשר ללקוחות להתנתק דרך אתר החברה בתוך יומיים.

הלקוח יוכל בצורה פשוטה להיכנס לאתר, למלא טופס או לבקש להתנתק - והחברה תחויב לנתקו בתוך שני ימי עבודה ולהפסיק לחייבו בתשלום.

המשרד אישר כי בקרוב יפורסם שימוע בעניין. התיקון ברישיון ייעשה גם ברישיונן של החברות, ולכן הדבר מחייב שימוע שבו יוכלו להגיב.

כיום האופציה לניתוק דרך אתר החברה קיימת אצל ספקיות האינטרנט, אך היא לא קיימת אצל חברות התשתית. לקוחות רבים שמבקשים להתנתק לא מודעים לכך ונאלצים להמתין זמן ארוך מאד בהמתנה לנציגי שירות.

מה שקורה במקרים רבים הוא שהמפעילים נוקטים בטקטיקות של התשה ומעבירים את הלקוחות מנציג לנציג, ותוך כדי כך מנסים להציע לו הצעות ומבצעים על מנת להשאירו בחברה.

כאשר הלקוח יידע שניתן להתנתק ישירות דרך אתר החברה, ניתן יהיה לחסוך את כל מסע ההתשה, והחברות יחויבו לנתק את הלקוח ללא עיכובים מיותרים.

אחת האפשרויות הקלות, אך הפחות מוכרות, העומדות לרשות הציבור להתנתק מספק השירות שלו היא דרך האתר "נתק", שמאפשר דרך מילוי טופס פשוט להודיע לחברה על התנתקות וחוסך את הזמן ואת הטרדה הקשורה בהתקשרות למוקדי השירות.

כעת הכוונה היא להרחיב את מסלולי הניתוק בחברות התשתית באמצעות פקס, אימייל, דואר רגיל וטופס מקוון באתר.

משרד התקשורת נמסר בתגובה: "בקרוב נפרסם שימוע ותיקון רישיון לגבי יכולת ההתנתקות מבזק והוט".