איגוד השיווק הישראלי לרשות השנייה: הצילו את ערוץ 10

תלמה בירו במכתב למנכ"ל הרשות השנייה: "הדעת אינה סובלת שדווקא בעת הזאת, כשהערוץ סוף סוף מתחיל לעמוד על רגלים יציבות כלכלית, לא יימצא פתרון ישים ומקובל להמשך פעילותו של הערוץ, והוא, חלילה, יוחשך"

תלמה בירו / צילום: איל יצהר
תלמה בירו / צילום: איל יצהר

איגוד השיווק הישראלי המאגד את המפרסמים הגדולים במשק קורא לרשות השנייה למנוע את סגירתו של ערוץ 10. במכתב ששלחה מנכלית האיגוד תלמה בירו למנכ"ל הרשות השנייה שי באבד וליו"רית מועצת הרשות אוה מדזיבוז, היא קוראת למצוא פתרון "מנהיגותי" שימנע את החשכת הערוץ בסוף השנה.

"לא נוכל להגזים בנזק העצום שעלול להיגרם לתעשייה שלמה אם ערוץ 10 ייסגר, חלילה", כתבה בירו. "בצד אובדן משרות רבות בענף, ומשבר עמוק בשוק התוכן וההפקות, הרי שלגבינו, המפרסמים בטלוויזיה, תהיה החשכת ערוץ 10 בבחינת נסיגה רבת שנים, וחזרה לימי המונופול של ערוץ ברודקאסט אחד, והעדר תחרות על כל המשתמע מכך".

"מיום שקם ערוץ 10 תומכים חברי איגוד השיווק הישראלי בערוץ ומצטרפים לכל מאבקי ההישרדות הקשים והממושכים שלו... שמחנו ללמוד לפני ימים אחדים שאחרי שנים של הפסדים כבדים מגלה הערוץ בימים אלה לראשונה רווח תפעולי צנוע, וזאת בצד תכנית עסקית מעוררת תקווה להמשך פעילות רווחית תחת רישיון".

"הדעת אינה סובלת שדווקא בעת הזאת, כשהערוץ סוף סוף מתחיל לעמוד על רגלים יציבות כלכלית, לא יימצא פתרון ישים ומקובל להמשך פעילותו של הערוץ, והוא, חלילה, יוחשך".

"אנו קוראים לכם, חברינו במועצת הרשות השנייה, למצוא ללא דיחוי פתרון מנהיגותי, לאתר מסלול יצירתי וישים, אשר יבטיח את המשך פעילותו של ערוץ 10 ויסיר את החשש מפני חזרתנו לימי המונופול של ערוץ מסחרי בודד, ומפני פגיעה אנושה ודרמטית בתקשורת הישראלית כולה. היכולת בידיכם למצוא מתווה ופתרון. דרושה רק החלטה אמיצה אחת שלכם . כולנו מחכים לה".