ניודים בנובמבר: גולן מובילה בגיוס, פלאפון לא מאבדת לקוחות

בעבור גולן מדובר בהישג: לטענת החברה, סלקום ממקדת מאמצים בגיוס חוזר של לקוחותיה בלבד

מיכאל גולן / צילום: תמר מצפי
מיכאל גולן / צילום: תמר מצפי

דצמבר צפוי להיות חודש מעניין מאוד מבחינת הניודים בשוק הסלולר, עקב הכניסה של חברת וואלה! לתחום. השחקן החדש נכנס לשוק עם מחירים דומים לאלה של גולן טלקום, הוט מובייל והמפעילים הווירטואליים.

בתוספת הקופון שיציע (120 שקל לקניות באתר וואלה! שופס), יהיה מעניין לראות מה תהיה מידת ההשפעה שלו על הניודים. הואיל ומדובר בשחקן שאין לו מערכת ניידות, והוא בעצם משמש משווק של פלאפון, לא ניתן יהיה לבחון את השפעתו המלאה של השחקן החדש, אך אם פלאפון תגדיל את מצבת המנויים שלה, או שתינטש פחות, סביר להניח שזה יהיה בגלל וואלה! מובייל.

ובינתיים, נובמבר בניידות המספרים בסלולר ממשיך את אותה מגמה פחות או יותר כפי שבאה לידי ביטוי בשנה האחרונה, אם כי חלו שינויים קטנים בקרב המפעילות הוותיקות. גולן טלקום ממשיכה להוביל את טבלת הגיוסים והיא תהיה גם המגייסת הגדולה ביותר ב-2014. בחודש שחלף גייסה החברה 9,700 לקוחות נטו (לקוחות חדשים פחות לקוחות נוטשים) לעומת 8,000 לקוחות בהוט מובייל.

מבחינת גיוסים חדשים, שתי החברות מצליחות לגייס מספר די דומה של לקוחות; אבל את הוט מובייל, כרגיל, נוטשים יותר לקוחות ולכן במונחי נטו גולן מנצחת בסיכום החודשי. גולן רואה הישג בנתונים משום שלטענתה סלקום לקחה לה 1,500 לקוחות בדרך פסולה, והיא אף הגישה נגדה תביעה בעניין, בטענה שסלקום ממקדת פעילות בלקוחות גולן בלבד ומציעה להם הצעות שהיא לא מציעה ללקוחות של חברות אחרות.

בקרב החברות הוותיקות ניתן לראות מגמה ברורה שלפיה פלאפון מיישמת הלכה למעשה אסטרטגיה ברורה של שמירה על נתח שוק (במחיר של שחיקת הכנסות). פלאפון מגייסת לקוחות בהיקף שבו היא ננטשת, ועושה זאת כצעד אסטרטגי לקראת השנה הבאה שצפויה להיות קשה מאוד בשוק הסלולר.

בחודש שחלף סלקום הייתה הננטשת ביותר, ואילו פרטנר ננטשה פחות אבל אצלה ניתן לראות בבירור שהיא גם מגייסת פחות. בקרב המפעילים הווירטואליים המצב פשוט בכי רע. אלון סלולר ורמי לוי בקושי מגייסים לקוחות חדשים וכך גם הום סלולר. דווקא טלזר 019 מגייסת לקוחות, בעיקר עובדים זרים שלהם החברה מציעה חבילות מפולחות.