הבורסה תאפשר שתי פקודות מסחר חדשות לכל המשקיעים

הפקודות החדשות הן פקודה מותנית שער (Stop Limit) ופקודות קרחון (Iceberg) ■ הפקודות החדשות הן צעד נוסף שנועד לשכלל את המסחר ולהגביר את הנזילות

בנין הבורסה / צילום: תמר מצפי
בנין הבורסה / צילום: תמר מצפי

במסגרת פעולות הבורסה לשכלול המסחר ועידוד הנזילות אישר דירקטוריון הבורסה לניירות ערך שני סוגי פקודות חדשים למסחר בניירות ערך - פקודה מותנית שער (Stop Limit) ופקודות קרחון (Iceberg). בכך מיישרת הבורסה קו עם בורסות מובילות בחו"ל המציעות את שני סוגי הפקודות שלעיל לסוחרים בהן.

הוספת הפקודות החדשות הינה צעד נוסף של הבורסה לשכלול המסחר ולהגברת הנזילות, זאת בהמשך להרחבת התצוגה של ספר הפקודות ל-5 שכבות, להשקת אופציות על מניות נוספות ועל מדד ת"א-100 ולהשקת מדדים נוספים - תל בונד-ריבית משתנה ותל בונד-לא צמודות. המלצה על הוספת הפקודות החדשות כלולה גם בדוח הוועדה לשכלול המסחר ולעידוד הנזילות בבורסה (ועדת בן חורין).

הפקודות החדשות תהיינה זמינות לכלל הלקוחות של כל חברי הבורסה ובכל סוגי ניירות הערך, למעט בנגזרים. בכפוף לאישור רשות ניירות ערך, כניסת הפקודות החדשות לתוקף תהיה ב-28 בדצמבר.

רובי גולדנברג, סמנכ"ל בכיר ומנהל מחלקת מסחר נגזרים ומדדים, אמר: "הפקודות החדשות מרחיבות את ארגז הכלים שמעמידה הבורסה לניירות ערך בתל-אביב לרשות כלל המשקיעים בניירות ערך, והן צפויות לתרום לשכלול המסחר, לנזילות ולסחירות. זהו מהלך משמעותי של הבורסה במטרה לאפשר לפעילים בה לסחור באופן יעיל יותר, כמקובל בבורסות המובילות בעולם".