קמינריו מגייסת 53 מיליון דולר ושוללת הנפקה קרובה

ספקית פתרונות האחסון הישראלית פיתחה תוכנה שמיועדת לניהול מערכות אחסון לארגונים המבוסס על זיכרון פלאש

חברת Kaminario, שמפתחת פתרונות אחסון נתונים שמבוססים על טכנולוגיית זיכרון של מוליכים למחצה (SSD), משלימה גיוס ענק של 53 מיליון דולר. בסיבוב הנוכחי השתתפו המשקיעים הקיימים של החברה, בהם סקויה, פיטנגו, Globespan, Tenaya ו-Mitsui, לצד משקיעים חדשים בדמות Silicon Valley Bank וקרן הגידור Lazarus, כמו גם חברה ציבורית גדולה שהעדיפה שלא להיחשף. הגיוס הנוכחי מביא את סך גיוסי החברה לכדי 128 מיליון דולר.

חברת קמינריו הוקמה ב-2008 על-ידי דני גולן, ורשומה כיום בעיר ניוטון, מסצ'וסטס, כשהיא מפעילה מרכז פיתוח ביוקנעם. החברה פיתחה תוכנה שמיועדת לניהול מערכות אחסון לארגונים המבוסס על זיכרון פלאש.

בשיחה עם "גלובס" מסביר גולן כי "הביקוש מצד משקיעים חדשים היה גדול פי 2 ממה שגייסנו בפועל ויכולנו להשלים גיוס של 100 מיליון דולר. הסיבות לביקושים הגבוהים נובעות מהתחום עצמו. אחסון פלאש, בעיני, הוא המהפכה הכי גדולה בעולם ה-IT בעשור האחרון. שוק האחסון מגלגל 130 מיליארד דולר ובעולם שכמות הדאטה מוכפלת כל שנה, השוק הזה עבר שינוי משמעותי, כזה שהוא לא ראה 30 שנה".

גולן הוסיף ואמר כי ברמת החברה, הביקושים נובעים מההצלחה של החברה לספק מחירים זולים יותר לעומת המתחרים ולהציג גמישות מול צמיחה של ארגונים שמשתמשים במוצרי החברה.

סבב הגיוס הנוכחי יסייע לחברה להאיץ את צמיחתה ולהרחיב את מערך המכירות, השיווק והתמיכה בפתרון אחסון הפלאש Kaminario K2, שהוכיח יעילות אחסון גבוהה במיוחד, סקלביליות וגמישות. גרסה 5 של Kaminario K2 הושקה בחודש מאי השנה ולדברי גולן, מאז החברה צמחה פי ארבעה.

שוק האחסון רותח בתקופה האחרונה ולראייה, אחת המתחרות העיקריות של קמינריו - חברת Pure Storage - גייסה השנה בשני סבבים נפרדים 475 מיליון דולר. חברה אחרת שפועלת בתחום האחסון, ושקמינריו שיתפה איתה פעולה, היא Fusion-io, שעל מייסדיה נמנה סטיב ווזניאק, שייסד את אפל לצד סטיב ג'ובס, והיא נרכשה ביוני השנה על-ידי סנדיסק ב-1.1 מיליארד דולר.

העובדה שהרבה כסף זורם בתעשייה הזו והביקושים בשמיים, משאירה את קמינריו בינתיים מחוץ לתמונת ההנפקה. מי שעקב אחרי החברה יופתע משינוי הכיוון שהיא מובילה כעת, זאת לאור הצהרות קודמות על רצונה להפוך לחברה ציבורית.

כך, בראיון שהעניק גולן ל"גלובס" בשלהי 2011, הוא אמר כי "אנחנו לא למכירה" והעריך כי "הנפקת החברה מיועדת ל-2013". באוקטובר 2012, בראיון אחר ל"גלובס", היעד התרחק וגולן אמר כי "אנחנו רואים שחלון ההזדמנויות שלנו להנפקה הוא עד סוף 2014".
עכשיו, בסוף 2014, ואחרי גיוס של 53 מיליון דולר, גולן מבהיר שהנפקה היא כלל לא בתוכניות הקרובות של החברה.

"הנוף הפיננסי השתנה דרמטית", אומר גולן. "היום יש מספר דרכים לממן חברה שהם לאו דווקא הנפקה מסורתית. היכולת שלנו להשיג כמות כסף משמעותית בשווי מאוד משמעותי בלי העלות המאוד משמעותית של הנפקה קרצה לנו יותר. הדירקטוריון בחר להוביל את החברה לגיוסים פרטיים משמעותיים ברמה של הנפקה וזה הכיוון שאנחנו הולכים אליו", הוא הוסיף.

"יש הרבה גופים מאוד חזקים שמחפשים איך להשקיע את הכסף שלהם, לאו דווקא בשוק הציבורי. כרגע, אנחנו מרגישים שהיכולת שלנו ב-18-24 החודשים הקרובים להמשיך ולהביא כסף שהוא זול משמעותי מכסף של חברות ציבוריות בדרכים אחרות. כמובן שזה יכול להשתנות", הוא מסכם.