גאדג'טים: טלוויזיה חכמה של סמסונג עם מסך קעור ו-4K

ה-HU9000 מספקת עיצוב מיוחד, תמונה מצוינת וממשק עם מגוון רחב של יכולות ■ המחיר: 22 אלף שקל למסך 55 אינץ'

שתי טכנולוגיות מעניינות החלו לזרום למסכי הטלוויזיה היקרים בשוק בישראל: הראשונה היא רזולוציית 4K - רזולוציה של 3840 על 2160 פיקסלים, המציעה איכות תמונה גבוהה מאוד (לעומת תקן ה-Full HD המגיע ברזולוציה של 1920 על 1080 פיקסלים), והשנייה היא מסך קעור. דגם HU9000 של סמסונג מתגאה בשתי הטכנולוגיות הללו וגם משלב יכולות של טלוויזיה חכמה ו-WiFi.

עיצוב: דגם HU9000 הוא מסך קעור. מסך מסוג זה אמור לספק חוויה שעוטפת את הצופה ונותנת תחושה של אולם קולנוע IMAX. בפועל, במסכים בגודל 55 אינץ', מקבלים בעיקר מראה עיצובי מיוחד יותר, שלרוב האנשים עדיין אין בבית. המסך לא דק, אבל הוא מעוצב בצורה אלגנטית עם רגלית מכסף מוברש. כדי לשמור על סביבה נקייה מכבלים, סמסונג משלבת קופסה לא גדולה במיוחד, שהמשתמש ממקם במזנון. אל הקופסה מחברים את הממיר, המגבר וכל שאר המכשירים, כך שאל הטלוויזיה נמתחים רק שני כבלים: חשמל והכבל מקופסת החיבורים. הקופסה כוללת 4 חיבורי HDMI, תקשורת LAN ו-3 חיבורי USB.

ממשק: הדגם מוגדר טלוויזיה חכמה. הוא כולל מצלמה לשליטה באמצעות מחוות תנועה, והממשק נעים לשימוש (מגויר לעברית, כולל תמיכה בכתוביות בעברית מסוג SRT). מבחר האפליקציות הישראליות מצומצם ושירות ה-VOD של סמסונג לא רוענן כבר זמן רב מבחינת תוכן. הוא אמנם מציע סרטי קולנוע כמו מליפיסנט, קצה המחר וגודזילה (18 שקל ליומיים), אבל תוכניות טלוויזיה אין. סמסונג צריכה לחדש את ה-VOD שנראה שנזנח בשנה האחרונה.

תמונה: ה-HU9000 יודעת לקרוא קבצי 4K ללא שום קופסת פענוח נוספת. בסמסונג מצרפים לערכה כונן קשיח נייד עם כמה עשרות סרטים, אולם רק בודדים הם סרטים הוליוודים, למשל, מלחמת העולם Z ושני סרטי סטאר טרק האחרונים. איכות הצפייה בתוכן 4K מצוינת ומובן שגם ב-HD החוויה נהדרת: הצבעים רוויים עם גוון מלא חיים, כמו שסמסונג יודעת לעשות בצורה מוצלחת: השחור עמוק והפרטים בתמונה ברורים. גם זוויות הצפייה מאוד טובות והתמונה נראית חדה גם מהצד. בצפייה בערוצי טלוויזיה רגילים (ערוץ 2 וערוץ 10), הטלוויזיה מצליחה להתמודד עם איכות השידור הנמוכה בצורה טובה.

צליל: סביר ולא מעבר לזה.

בשורה התחתונה: ה-HU9000 מספקת עיצוב מיוחד, תמונה מצוינת וממשק עם מגוון רחב של יכולות.

מחיר: 22 אלף שקל למסך 55 אינץ'.

ציון: 9.5.