רומא: שרברבים חיברו למים משפחות שנותקו כי לא שילמו

השרברבים, מחופשים ל"סופר מריו", נקטו גישה רובין הודית של גניבה מהעשירים לטובת העניים, על ידי עקיפת מבצעים של חברות המים שמיועדים לעודד את משקי הבית לשלם את חשבונותיהם

בובת סופר מריו / צילום: רויטרס
בובת סופר מריו / צילום: רויטרס

שרברבי "סופר מריו" איטלקים החלו לספק למשפחות קשות יום גישה לא חוקית למקורות מים, על רקע מצב כלכלי קשה שגרם לחסימת אספקת המים על ידי כמה חברות. השרברבים עטויי המסכות נוקטים גישה רובין הודית של גניבה מהעשירים לטובת העניים, על ידי עקיפת מבצעים של חברות המים שמיועדים לעודד את משקי הבית לשלם את חשבונותיהם.

היומון הנחשב "קוריירה דלה סרה" דיווח: "שרברבי סופר-מריו מעודדים סולידריות בין אזרחים שמדברים בשפה האוניברסלית של זכויות". התחפושת שלהם היא כמובן בהשראת משחק הווידאו המפורסם "האחים סופר מריו". הם באים מצוידים במפתחות צינורות ובצינורות, כדי לחבר מחדש את אספקת המים שנותקה לבתים. מאחר שהפעילות לא חוקית, הם עוטים את מסכות סופר-מריו.

רבע בקירוב ממשקי הבית ברומא אינם פורעים במועד את חשבונות המים שלהם. השרברבים הלא-חוקיים מקבלים יותר מ-200 בקשות ביום ממשקי בית שמבקשים להתחבר שוב למים. לא כל אחד יכול לקבל מיידית גישה חוזרת למים. השרברבים מחליטים תחילה מי ראוי לעזרה, ומי לא. לדבריהם, יש משפחות שצריכות לבחור בין אוכל לתשלום חשבון המים שלהן, ולמשפחות כאלה הם מוכנים לעזור. הצנע באיטליה כבר הצית מחאות בקנה מידה ארצי, והמצעד הבא ברומא מתוכנן ל-13 בחודש זה.