נוירוניקס גייסה מחצית החולים לניסוי באלצהיימר

עם סיום הניסוי, החברה מתכננת להגיש את תוצאות הניסוי לרשויות האמריקאיות, על מנת לקבל אישור מה-FDA לשיווק הקסדה המגנטית בארה"ב

 ביומד / צילום: thinkstock
ביומד / צילום: thinkstock

חברת נוירוניקס המפתחת טיפול במחלת האלצהיימר, המבוסס על שילוב של אימון באמצעות משימות על מחשב יחד עם גרוי של המוח באמצעות קסדה מגנטית, הודיעה על השגת יעד של גיוס מחצית מן החולים, מעל 70 חולים, בניסוי הקליני שלה הנערך ב-9 מרכזים בארה"ב, וכן במרכז הרפואי אסף הרופא בישראל.

עם סיום הניסוי, החברה מתכננת להגיש את תוצאות הניסוי לרשויות האמריקאיות, על מנת לקבל אישור מה-FDA לשיווק המכשיר בארה"ב.

הטיפול במסגרת הניסוי נערך במשך 6 שבועות והינו ניסוי כפול סמיות מבוקר (double blind, placebo controlled). החברה מסרה כי בניסויים קליניים קודמים שביצעה, היא מצאה שיפור במצב הקוגניטיבי של המטופלים שהוא לדבריה משמעותי יותר מאשר בשימוש בתרופות בלבד, והאטה בדעיכה של החולים במחלה. כבר היום, הטיפול מאושר באירופה ובישראל, והחברה העריכה בעבר כי כבר ב-2015 תוכל לקבל אישור לשיווק המוצר בארה"ב.

לפני כשנה וחצי ביקשה נוירוניקס לגייס הון בתל אביב, אך לא הצליחה בכך (וב-2014 בוצעה בסופו של דבר באחד העם רק הנפקת ביומד אחת). במקום זאת גייסה נוירוניקס סכום דומה לזה שביקשה בתל אביב - 5.5 מיליון דולר, בשווי גבוה יותר - 26 מיליון דולר אחרי הכסף, לעומת 14 מיליון לפני הכסף אליהם כיוונה בהנפקה. ב-2013 היה היקף המכירות של החברה כחצי מיליון דולר. היא מקווה כי אישור שיווק בארה"ב ומידע מניסוי קליני, יאיצות את המכירות גם בשווים הקיימים.