פרס רומז לנתניהו: "לא מאכילים ילדים רעבים בהצהרות"

הנשיא לשעבר השתתף בכנס של עמותת לתת והתייחס לדוח העוני האלטרנטיבי לשנת 2014, שהצביע על החרפה במצב העוני בישראל ■ פרס: "כמו שידענו לאסוף כספים לביטחון ומלחמה, מחובותינו לגייס כספים לטיפול בעוני"

שמעון פרס / צילום: תמר מצפי
שמעון פרס / צילום: תמר מצפי

"דוח העוני של ארגון לתת הוא כתב האשמה חמור כלפי עצמנו. אי אפשר לדחות או לזלזל בנתוני הדוח", כך אמר היום (ב') הנשיא לשעבר שמעון פרס בכנס עמותות המזון של עמותת לתת, בו הוצג בין היתר דוח העוני האלטרנטיבי לשנת 2014.

פרס שלח רמיזה בדבריו לנתניהו ולכל הפוליטיקאים שמצהירים לפני הבחירות כי יטפלו בעוני אך לא עושים זאת. "את הילדים והזקנים הרעבים אי אפשר להאכיל עם הצהרות. אנחנו לוקחים מילדינו את העתיד. אם לא נעלה את הנושא לראש סדר העדיפויות, אולי ננצח בקרבות אך נפסיד את ילדינו. אלו הם חיילי העתיד ואלו הם האנשים שגידלו אותנו.

הנשיא לשעבר המשיך ואמר כי "כמו שידענו לאסוף כספים לביטחון ומלחמה, מחובותינו לגייס כספים לטיפול בעוני. הבחירות הן ההזדמנות לעשות צדק חברתי בכדי שנהיה עם ששלם עם עצמו ובעל חוסן חברתי. הייתי מצפה מכל המפלגות לשים את הטיפול בעוני בראש סדר העדיפויות ".

בדוח העוני של "לתת", ארגון הגג של עמותות המזון של ישראל, בחנו את מכלול המרכיבים המשפיעים על רווחתו של אדם: דיור, חינוך, בריאות וביטחון תזונתי. על פי הדוח, חלה החרפה חמור במצב העוני בישראל, במיוחד בקרב ילדים. הדוח מעלה כי בישראל חיים כ-932 אלף ילדים עניים, רבע מהם מעידים כי בשנה החולפת הלכו לישון רעבים מספר פעמים בחודש. יותר ממחצית מהילדים הנזקקים הולכים לבית הספר ללא מזון. (לסיפור המלא)

מנכ"ל ארגון לתת, ערן וינטרוב: "כחברה חייבים להחליט, המלחמה בעוני היא מלחמת אין ברירה, בדיוק כמו המלחמה נגד החמאס והחיזבאללה. המעמד הבינוני נשחק והרבה מאד מצטרפים לעוני. אם רוצים לכידות חברתית וחוסן חברתי, חייבים לבצע ויתורים ולתקצב את המלחמה בעוני".