חיפוש בסטייל: מה חיפשו חובבי האופנה בגוגל בשנת 2014?

רגע לפני סיום השנה האזרחית, גוגל מפרסמת סיכום של החיפושים שהכי עניינו אתכם השנה ■ קבלו את מדד העניין האופנתי ב-2014, בכמה קטגוריות מסוגננות

הדוגמניות המחופשות ביותר

אף שזו הייתה השנה ששייכת לקנדל ג'נר בכותרות ובסנסציות (היא נחשבת לדוגמנית עם הכי הרבה עוקבים ברשתות החברתיות), קייט אפטון היא זו שעומדת בראש הרשימה של 20 הדוגמניות המחופשות ביותר. לא כל-כך מפתיע, בהתחשב בעובדה שאפטון סללה לעצמה את הדרך לפנתיאון בהרבה אומץ, נחישות, וביטחון עצמי. אף שחברת הלנז'רי ויקטוריה'ס סיקרט לא קיבלה אותה בזמנו אל קבוצת המלאכיות הנחשקת בטענה שהיא שופעת מדי, היא הספיקה לככב על שער גיליון בגדי הים היוקרתי של ספורטס אילוסטרייטד, אנה ווינטור העניקה לה שער יוקרתי במהדורה האמריקאית של ווג, היא כיכבה בלא מעט קמפיינים נחשקים, והשבוע אף זכתה בטקס פרסי המגזין "פיפל" בתואר "האישה הסקסית בעולם".

1. קייט אפטון

2. קנדל ג'נר

3. מירנדה קר

4. היידי קלום

5. ג'יזל בונדשן

6. קייט מוס

7. בהאטי פרינסלו

8. ג'יג'י חדיד

9. קרלי קלוס

10. נעמי קמפבל

בכל מה שקשור להופעות על השטיח האדום, זו הייתה שנה של אי שפיות, עם הרבה

המחופשים ביותר על השטיח אדום

עשן. לא מפתיע אם כן, שהחיפוש הכי שכיח השנה בהקשר הזה היה המונח "ריהאנה השטיח אדום". וכן, מדובר כמובן בהופעה הסנסציונית ההיא, כשהגיע לבושה/ערומה לטקס הפרסים של מועצת האופנה האמריקאית (שנערך ביוני בניו-יורק). השמלה המדוברת, שעוצבה בידי אדם סלמן, שובצה ב-216,000 אבני סוורובסקי שמלכתחילה לא התיימרו להסתיר שום דבר. ריהאנה מצדה, שזכתה בפרס אייקון האופנה, נראתה נינוחה מאוד ביחס לבאזז ולפלאשים סביבה. נועזת או פתטית, תשפטו בעצמכם, מה שבטוח - ההופעה הזו עשתה את העבודה. עובדה.

1. ריהאנה

2. לורד

3. לופיטה (ניונג'ו)

4. מדונה

5. וויליאמס (פארל)

6. זנדאיה

7. קינגסלי (BT)

8. סולאנז' (נואלס)

9. לברון (ג'יימס)

10. קאשה

שאילתות האופנה המחופשות ביותר

אם אתם זקוקים לעצה מה ללבוש לראיון, חתונה, דייט ראשון או קונצרט - אתם לא לבד. בשנת 2014, מסתבר שאלה היו שאלות המפתח בעשירייה הראשונה של שאלות אופנה בגוגל, בסגנון ה-How to או What to. בראש רשימת שאלות האופנה היה "איך ללבוש צעיף?", חיפוש שעכשיו מייצר כ-50 מיליון תוצאות חיפוש. הנה עשר השאילתות שרשמו עלייה משמעותית בחיפושים לאורך השנה החולפת.

1. איך ללבוש צעיף?

2. מה ללבוש לחתונה?

3. מה ללבוש לראיון?

4. מה ללבוש לדייט ראשון?

5. מה ללבוש לקונצרט?

6. איך ללבוש כובע ביני (גרב)?

7. מה ללבוש עם לגינגס (מכנסי טייץ)?

8. איך ללבוש מגפונים?

9. איך ללבוש חצאית מקסי?

10. איזה צבע מתאים לחום?

אופנה להמונים: הרשתות האופנתיות המחופשות ביותר

אף שאת הנתון הזה גוגל מפרסמת על-פי החודשים לאורך השנה, תוצאותיו בממוצע המצטבר השנתי, מוכיחות גם הן שעולם האופנה שייך לצעירים. בחמישייה המובילה, באופן לא מפתיע, מככבות ארבעת ענקיות האופנה השולטות במנועי החיפוש, על-פי הסדר הבא: רשת פוראבר 21 האמריקאית, M&H השבדית, אמריקן איגל והוליסטר האמריקאיות. בניגוד לרשתות האלה שהקפידו על יציבות, במהלך השנה, על המקום הרביעי והחמישי, התחרו ביניהן, לסירוגין, גם רשת התכשיטים טיפאני'ס, זארה הספרדית ואברקרומבי אנד פיץ'. הסיכום הזה אגב, דומה מאוד לסיכום השנתי של גוגל ב-2013, אז דורגו תוצאות החיפושים על פי הסדר הבא: פוראבר 21, אמריקן איגל, M&H, הוליסטר וטיפאניס.

מונחי האופנה המחופשים ביותר

הסיכום של גוגל מפרט את רשימת החיפושים החמים (trending) ואת רשימת הביטויים "הכי מחופשים", כלומר המילים בתחום האופנה, שהיקף החיפוש סביבן היה הגבוה ביותר בשנת 2014. בראש רשימת המונחים החמים ששלטו במנוע החיפוש השנה, ניצבים שני ביטויים שיש סיכוי שגם אתם תצטרכו לחפש אותם כדי להבין מה הם: הראשון הוא "הנורמקור", מונח שנטבע השנה בידי חברת K-Hole, חברה של ייעוץ וחזאות טרנדים אמריקאית, שלפיו הטרנד האופנתי הוא להיראות כמו כולם, ורצוי בלבוש מינימליסטי. המונח גרר אינספור פרשנויות, כתבות במגזינים ובעיתונים הגדולים בעולם, תגים באינסטגרם , נמרח בכל מקום - בחנויות, על המסלולים ובחיים האמיתיים. לא מפתיע שכולם חיפשו אותו כדי לקבל עליו פרטים נוספים לאלו שרוצים להתלבש ברוחו. ימים יגידו האם מדובר בטרנד אמיתי או בבדיחה חולפת. המונח השני המחופש ביותר הוא Health goth - הטרנד החדש שטרם נמצא לו מונח בעברית. בגדול, מדובר בפער שבין גותיקה לעבודה על גוף בריא. או במילים אחרות: כושר אפלולי. למונח האסתטי של הספורט העתידני, מיוחסת תורה שלמה של אורח חיים.

1. נורמקור

2. Health goth

3. Althleisure - גם למונח הזה טרם הומצא תאום בעברית והוא מתייחס לטרנד בגדי הספורט שמיועדים ללבישה ביומיום ולא לחדר כושר

4. Wearables - מונח המתייחס לאופנה טכנולוגית, מחשוב לביש

5. חולצות עם חיתוך בקו הבטן (Crop tops)

6. שיתופי פעולה של מעצבים

7. מגפיים מעל הברך

8. חצאיות מתרחבות (Full Skirts)

9. מכנסי חצאית (Culottes)

10. נעליים בסגנון היסטורי (Mules)

10 המעצבים המחופשים ביותר

כמעט אין שום סיכוי שאם הייתם צריכים לנחש מיהו מעצב האופנה הפופולרי ביותר בחיפושים של 2014, הייתם מנחשים נכון. על-פי גוגל, מספר החיפושים הגדול ביותר עבור "מעצבת אופנה" של 2014 הוא לא אחר מאשר הבלוגרית וגורואית האופנה של הנוער בת'אני מוטה, בת ה-19 בלבד. אחרי שהצטרפה לעונה של רוקדים עם כוכבים, וסללה לעצמה את דרכה לתהילה עם הדרכות יופי, לוק בוק של אופנה, וקטעי וידאו של 3.5 מיליון צופים ביו-טיוב, הצליחה לצבור לעצמה כשמונה מיליון עוקבים במצטבר. בסוף השנה שעברה אף השיקה, בשיתוף פעולה עם קמעונאית האופנה Aeropostale, קו בגדים ואביזרים משלה למותג. ההצלחה הגדולה של שיתוף הפעולה הפכה אותו לקבוע. מוטה ללא ספק נמצאת בחברה טובה ברשימה, כשאחריה קייט ספייד, ריי'צל רוי, ולנטינו, אלכסנדר וונג ועוד. כמו כן בולטים בעשירייה הראשונה גם 3 מעצבי אופנה שהלכו לעולמם השנה - אוסקר דה לה רנטה, לורן סקוט ואדית פלאג.

1. בת'אני מוטה

2. קייט ספייד

3. אוסקר דה לה רנטה

4. רייצ'ל רוי

5. לורן סקוט

6. ולנטינו

7. אלכסנדר וונג

8. שרי היל

9. אדית פלאג

10. טינה נואלס