סינרג'י למחזיקי האג"ח: תספורת קצוצה או הקפאת הליכים

סינרג'י, שחייבת 220 מיליון שקל לנושים, ובראשם הבנקים ומחזיקי האג"ח, פנתה היום לביהמ"ש בדרישה למנות את עו"ד ארז חבר ממשרד עמית פולק מטלון לנציג מטעמו למשך 7 ימים, לשם ביצוע ניסיון אחרון להשגת הסדר עם מחזיקי האג"ח של החברה

החברה התעשייתית סינרג'י כבלים נקטה היום מאמץ אחרון לכפות על הנושים הסדר חוב שיאפשר את המשך קיומה, לאחר שהצעה קודמת, שכללה השקעה של קרן הפרייבט אקוויטי פורטיסימו, תמורת הסכמה לתספורת של 67%, נדחתה בידי מחזיקי האג"ח.

סינרג'י, שחייבת 220 מיליון שקל לנושים, ובראשם הבנקים ומחזיקי האג"ח, פנתה היום לביהמ"ש בדרישה למנות את עו"ד ארז חבר ממשרד עמית פולק מטלון לנציג מטעמו למשך 7 ימים, לשם ביצוע ניסיון אחרון להשגת הסדר עם מחזיקי האג"ח של החברה.

בבקשה נכתב, כי אם בתוך התקופה האמורה לא יצליחו הצדדים להסכים על מתווה להסדר חוב, יתבקש ביהמ"ש להעניק לחברה צו הקפאת הליכים ולמנות נאמן לחברה, שיפעל לגיבוש הסדר נושים ותוכנית הבראה בדרך של הכנסת משקיעים או מכירת פעילותה.

סינרג'י, לשעבר סופריור כבלים וכבלי ציון, נמצאת בשליטת סטיבן אלבאום. החברה מייצרת ומשווקת כבלי כוח להולכת חשמל במפעל המעסיק כ-230 עובדים וממוקם באזור התעשייה ליד שדרות. החברה כבר עברה הסדר חוב ב-2010, אולם מאז המשיכה לסבול מירידה חדה בהכנסות ומשחיקת הרווח, ועקב כך צנחה מנייתה ב-93% מתחילת השנה, לשווי של כ-2 מיליון שקל.

את החודשים ינואר-ספטמבר 2014 סיכמה החברה עם ירידה של 13% בהכנסות, ל-271 מיליון שקל, ובהפסד של 64 מיליון שקל; זאת לאחר שהפסידה 35 מיליון שקל ב-2013. ההפסדים גררו את סינרג'י להציג גירעון של 28 מיליון שקל בהון העצמי, והיא סוחבת הערת "עסק חי" מטעם רואי החשבון שלה.

בתחילת החודש גייס אלבאום את קרן פורטיסימו, שבניהולו של יובל כהן, לעמוד בראש קבוצת משקיעים, שתכלול גם אותו ואשר תזרים לחברה 15 מיליון שקל תמורת הקצאה של 85% ממניותיה. במקביל אמורה הייתה החברה למכור את הקרקע, שעליה ניצב המפעל, ב-40 מיליון שקל, ומחזיקי האג"ח היו אמורים לוותר על חוב של 86 מיליון שקל בתמורה להנפקת אג"ח חדשות בהיקף של 20 מיליון שקל ומניות שיהוו 15% מהחברה. רו"ח רפאל לוי, שנשכר לצורך בדיקת ההצעה, קבע היא עדיפה על פירוק, שבו יעמוד שיעור ההחזר למחזיקים על 13% בלבד, אולם האחרונים דחו את ההצעה. כעת, בחסות ביהמ"ש, מקווה סינרג'י לקבל את הסכמתם.

לפי נתונים שאסף אתר stocker.co.il מחזיקים הגופים המוסדיים רק ב-4 מיליון שקל ע"נ מהאג"ח של סינרג'י. שאר האג"ח מוחזקות בידי משקיעים פרטיים.

 סינרג'י
  סינרג'י