אירוניה: רמי כהן מכהן בוועדה שמפקחת על שירות המדינה

תזכורת: כהן, המקורב מאוד לליברמן, חשוד כי העביר כ-50 מיליון של ממפלגת ישראל ביתנו לשורה של יישובים כפריים עבור מה שהוגדר כהשקעה בתשתיות, כאשר רבע מהסכום חזר עפ"י החשד לכאורה לבכירים במפלגה

רמי כהן / סיגל שגב
רמי כהן / סיגל שגב

מנכ"ל משרד החקלאות רמי כהן, אחד החשודים המרכזיים בפרשת השחיתות שמיוחסת לבכירים בשלטון המקומי, במשרד הפנים ובמפלגת ישראל ביתנו, חבר באופן אירוני באחת הוועדות החשובות והרגישות ביותר בנציבות שירות המדינה ("ועדת השירות") - זו שאמורה ללוות ולפקח על אופן ניהולו של שירות המדינה אשר בידיה הופקדו סמכויות החלטה או המלצה בנושאים עקרוניים, מערכתיים ורגישים.

על-פי האתר הרשמי של נציבות שירות המדינה, "ועדת השירות היא זו הקובעת כללים בדבר דרכי ופרטי המכרזים, בחינות ומבחנים בקבלת עובדים לשירות המדינה, הענקת פטורים ממכרזים, קביעת מנגנון בחירה של ועדת איתור, הארכת שירותם של עובדים מעבר לגיל פרישה, הכרעה במחלוקות בין נציבות שירות המדינה להסתדרות עובדי המדינה בדבר הצורך בפיטורי צמצום בשירות המדינה והיקפם, ועוד".

בוועדה חברים חמישה מנכ"לים של משרדים ממשלתיים בצד 5 אנשי ציבור, ובראשה עומד נציב שירות המדינה, עו"ד משה דיין.

כתבות נוספות בנושא:

היועץ הפיננסי של ליברמן שהסתבך בפרשת השחיתות הגדולה

פרשת ישראל ביתנו: המסלול של 50 מיליון שקל ל"שיקום תשתיות"

רק לפני כשבוע הכריע כהן יחד עם חבריו לוועדה במספר סוגיות: מינוי ועדת משנה לוועדת השירות לעניינים ביטחוניים; והמשך העסקת נהגו הצמוד של הממונה על השכר באוצר מעבר לגיל הפרישה.

באוקטובר האחרון הכריעו כהן וחבריו בעד פטור ממכרז ל-4 משרות זמניות במשרד החקלאות אותו הוא עצמו מנהל. בחודש יולי האחרון הכריעו כהן וחבריו בעניין פטור ממכרז לתפקיד מנכ"ל רשות בתי-החולים הממשלתיים; פטור ממכרז עבור משרה שניתנה לפרופ' אורי שני לתפקיד מנהל פרויקט מובל השלום במשרד לפיתוח אזורי; ופטור ממכרז למשרת עוזר תפעול במעון ראש הממשלה.

נזכיר כי רמי כהן, אחד ממקורביו של ליברמן, חשוד כי העביר כ-50 מיליון של ממפלגת ישראל ביתנו לשורה של יישובים כפריים עבור מה שהוגדר כהשקעה בתשתיות, כאשר רבע מהסכום הזה חזר על-פי החשד לכאורה לבכירים במפלגה. מדובר למעשה בכספי ציבור, שניתנו ככספי מימון מפלגות או כחלק מההסכמים הקואליציוניים.

מנציבות שירות המדינה נמסר בתגובה: "אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה קיבל דיווח ממשטרת ישראל כמקובל ובוחן כעת את הצורך בנקיטת הליך מינהלי, תוך התייעצות עם הפרקליטות, כמתחייב בחוק".