אושרה בקשת כת"ש למחוק האג"ח תמורת 1.5 מיליארד ש'

מהלך זה נועד לסייע לכת"ש להתמודד עם חוק הריכוזיות, ולמנוע מגבלות המוטלות כיום על החברות הבנות שלה

חברת כלל תעשיות (כת"ש) בדרך לסיים את דרכה כחברה מדווחת בבורסה, אחרי שבית המשפט המחוזי בתל-אביב אישר את בקשתה למחיקת 3 סדרות האג"ח שלה (ט"ו, י"ד וי"ג), בהיקף של 1.3 מיליארד שקל.

מהלך זה נועד לסייע לכת"ש להתמודד עם חוק הריכוזיות, ולמנוע מגבלות המוטלות כיום על החברות הבנות שלה. הפנייה לביהמ"ש נעשתה במקביל להודעת נאמני הסדרות, כי לא יתנגדו לפדיונן המוקדם.

כת"ש, הנמצאת בשליטת לן בלווטניק, מחזיקה במונופול המלט נשר, ובשרשור בחברת תעבורה. בנוסף, בידיה השליטה בחברות הציבוריות נייר חדרה, גולף, מנועי בית שמש וכלל ביוטכנולוגיה. הסכמתם של נאמני האג"ח נסמכה על חוות דעת שכתב שרון זאורבך, מבעלי חברת MNS ייעוץ, שקובעת כי "הצעת החברה הוגנת, ומשקפת את השווי ההוגן של איגרות החוב".

הצעתה של כת"ש נוקבת בתמורה כוללת של כ-1.5 מיליארד שקל, המשקפת פערים של בין 4.5% ל-15% מהערך הנקוב של הסדרות.

לצורך התשלום למחזיקים סיכמה כת"ש, המנוהלת על ידי אבי פישר, על קבלת הלוואה לשבע שנים בהיקף של 1.8 מיליארד שקל, מקונסורציום של מלווים הכולל את הבנקים דיסקונט ו-HSBC ואת חברת הביטוח הראל.

ההלוואה, במח"מ של ארבע שנים, תגובה בשעבוד על מלוא הנכסים של כת"ש, שתידרש לעמוד באמות מידה פיננסיות.

בלווטניק רכש את השליטה בכת"ש באמצעות חברת אקסס הפרטית שלו ביולי 2012 תמורת 1.27 מיליארד שקל, ושנה וחצי לאחר מכן רכש את חלק הציבור באמצעות הצעת רכש, בהשקעה של 1.25 מיליארד שקל. לצורך הרכישות נעזר בלווטניק בהלוואה של כ-500 מיליון שקל שלקח מבנק דיסקונט.