האם האהבה תמנע מלקוחות מקדונלד'ס להמשיך לנטוש?

מתיחת הפנים השיווקית של רשת ההמבורגרים הגדולה בעולם כוללת דגש על מסרים של אהבה והדגשת המילה הזו בסיסמה הוותיקה "I’m Lovin' It"

מקדונלד'ס רוצה להחזיר את תחושת האהבה. בעוד רשת ההמבורגרים הגדולה בעולם נאבקת כדי לשמור את לקוחותיה, היא חשפה אתמול (ו') אסטרטגיית שיווק חדשה ופרסומות, שלדבריה ידגישו את ה"אהבה" בסיסמה הוותיקה של הרשת "אני אוהב את זה" ("I’m Lovin' It").

כחלק מהאסטרטגיה שחררה מקדונלד'ס פרסומות טלוויזיה שלדבריה יעלו לאוויר השבוע, הכוללות סרטון אנימציה שבו נראים זוגות של אויבים מושבעים - באטמן והג'וקר, דוור וכלב, חמור כחול ופיל אדום ודרדסים עם גרגמל - כשהם מפגינים חיבה זה לזה וחולקים ביניהם מוצרים של החברה. הסרטונים הקצביים מסתיימים במילים "בחרו לאהוב", המוקפות בטבעת של לבבות.

ההחלטה לזהות עצמה עם אהבה וחיוביות במחשבתם של הלקוחות מגיע בתקופה מאתגרת למקדונלד'ס, המאופיינת בשינוי הרגלי האכילה, תחרות מתעצמת וקריאות הולכות וגוברות מצד עובדים וראשי ארגוניהם לשכר גבוה יותר ולאיגוד מקצועי.

המאבק על המכירות בארה"ב, חטיבת הדגל של הרשת, נמשך גם לאחר שמקדונלד'ס החליפה פעמיים את נשיאה בתוך פחות משנתיים. בנובמבר ירדו המכירות ב-4.6% בסניפים המבוססים של ארה"ב.

האסטרטגיה של קישור המותג שלה לרגש מרומם אינה ייחודית בעולם השיווק; קוקה-קולה, למשל, ביססה את עצמה באמצעות זיהוי המשקה שלה עם רגעים של אושר.

אלן אדמסון, יו"ר פירמת ייעוץ המיתוג לנדור צפון אמריקה, אמר כי מקדונלד'ס מנסה להשיג דבר מה דומה באמצעות מיקוד של ארגון מסיבי מאחורי רעיון גדול ופשוט ש"יושב מעל איכות המזון שלה". אולם לדבריו, האתגר של מקדונלד'ס יהיה לחבר שוב בין "אהבה" לחוויית האכילה במקדונלד'ס.