נערכים לסופה: הרשתות תגברו סחורה, הלקוחות מתנפלים

מנהל מגה מבשרת: "אנשים קונים מכל הבא ליד, מצטיידים בכל מה שאפשר; יש טראומה מהשנה שעברה" ■ חברת ברעם פרסום מקורי הורידה את כל שילוט החוצות שלה, שלא נועד לעמוד ברוח של יותר מ-130 קמ"ש

מדפים ריקים  / צילום: יעל שורץ
מדפים ריקים / צילום: יעל שורץ

הסתערות רבתי על רשתות המזון בארץ, ובאזור ירושלים בפרט, לקראת הסופה המתקרבת: ברשתות השיווק מדווחים על עלייה של עשרות ומאות אחוזים בהיקף הרכישה במחצית הראשונה של השבוע ועל תגבור תואם של הסחורה בחנויות, בניסיון לעמוד בביקוש.

ברשתות החברתיות יש כבר מי שהעלו תמונות של מדפים ריקים, תוך התרשמות מתורי הענק ומהעומס החריג בחנויות. "עברתי כמה סניפים שונים של רשתות, עד שהצלחתי להיכנס לאחד מהם", מספר ל"גלובס" לקוח ירושלמי. "העומס היה בלתי נתפס, וגם על המדפים התחיל להסתמן מחסור במוצרים".

"עקב מזג-האוויר והסערה הצפויה להתרחש בימים הקרובים", מדווחים במגה, "חלה עלייה של 50% בממוצע במכירות של מוצרי החורף ברשתות מגה. העלייה המשמעותית ביותר היא בעיקר בירושלים, שם רואים עלייה של כ-100% במספר הלקוחות המצטיידים במזון לקראת הסערה".

עוד עולה מנתוני הרשת כי לצד מוצרי המזון כדוגמת שימורים, תה, מרקים ותוספים, חלה עלייה של 46% בביקוש למוצרי חימום כדוגמת תנורים, שמיכות, סוללות ועוד.

באגף המקוון של הרשת צופים עלייה של כ-60% בהיקף המכירות עקב מזג-האוויר הסוער, וכוח-האדם בסניפים תוגבר אף הוא: "מגה באינטרנט תגברה את מספר המשלוחנים והמלקטים בסניפים כדי לעמוד בביקושים ובעומס הרב", נמסר הבוקר (ג'), "ואף נערכה עם מספר רכבי שטח על מנת לאפשר גישה לכל הלקוחות גם בתנאי מזג-אוויר קשים".

גם ברשת המתחרה שופרסל מדווחים על קניות מוגברות, בעיקר בירושלים ובצפת, ולרוב בכל הקשור לרכישת מוצרי יסוד, מוצרי חלב בסיסיים, לחם, עופות ובשר וגם שמיכות ותנורים. כל סניפי שופרסל דיל בירשלים יישארו פתוחים עד חצות כדי לאפשר ללקוחות להצטייד.

"יש פה טירוף", מגדיר את האווירה יגאל בשה, מנהל מגה מבשרת. "המכירות בימים האחרונים עלו פי שלושה - אנשים קונים מכל הבא ליד, מצטיידים בכל מה שאפשר. נערכנו מיום ראשון עם כמויות גדולות יותר של סחורה, וכרגע לא חסר כלום. גם אם לא תגיע אספקה בימים הקרובים, נהיה מצוידים כמו שצריך. מספר המשלוחים גדל פי שלושה או ארבעה, וכוח-האדם מתוגבר. רגיעה צפויה רק ברגע שיחל שלג".

- להערכתך, ההצטיידות של הלקוחות ריאלית או מוגזמת?

"לאנשים יש טראומה רצינית מהשנה שעברה - אז הם עברו 3 ימים בלי חשמל ובלי מים. אם ההיערכות עכשיו מוגזמת נדע רק בסוף, בהתאם לתוצאות הסופה".

"אנשים קונים בכמויות ומצטיידים מראש גם לסוף השבוע", מאשר גם רמי לוי, שמרבית סניפי הרשת בבעלותו מתרכזים בסביבות ירושלים. "המכירות גדלו פי 2.5 מיום רגיל בשבוע - ופה ושם נוצרו חוסרים נקודתיים: אתמול בשעה 17:00 כבר נגמרו בכל החנויות העופות והבשר טרי, היום כבר תגברנו את האספקה מחדש. במקביל תגברנו את מערך המשלוחים עם יותר מכוניות ויותר אנשים, ונישאר פתוחים גם בהמשך השבוע. בסך-הכול אנשים עושים בחוכמה - באופן טבעי יש סיבה לא לקחת סיכון ולהיתקע בלי קנייה בסוף השבוע".

ההיערכות לנזקים צפויים מגיעה גם לתחום הפרסום - בימים האחרונים הסירה חברת ברעם פרסום מקורי את כל שלטי החוצות, מחשש לנזקים בסך מאות אלפי שקלים, והם יוחזרו למקומם מיד לאחר הסופה.

"מדובר באחריות כלפי הסביבה", מסביר גיא ברעם, מנכ"ל ובעלי ברעם פרסום מקורי. "הקירות ומערכת ההתקנה שנושאות את השלטים לא מתוכננים לרוחות של 130 קמ"ש ויותר".