מצלמות יוצבו בנתיבי תחבורה ציבורית במרכז

מנכ"ל משרד התחבורה מסר ל"גלובס" בוועידת הרכב השנתית CARS 2015 כי מצלמות וידיאו ייפרשו ממארס ב-3 נתיבי מפתח במרכז הארץ ■ נבחנת גם הרחבה משמעותית של כבישי האגרה

עוזי יצחקי / צילום: איל יצהר
עוזי יצחקי / צילום: איל יצהר

משרד התחבורה נערך לפרישת מצלמות האכיפה בנתיבי התנועה הציבורית - כך מסר מנכ"ל המשרד, עוזי יצחקי, ל"גלובס" בוועידת הרכב השנתית CARS 2015.

משרד התחבורה האחרונה סיים לאחרונה את הרכש של מצלמות וידיאו מתקדמות, עם יכולת זיהוי מספרים, ואלה ייפרשו בשלב הראשון, החל מחודש מארס, ב-3 נתיבים ציבוריים: בכביש 443, בכביש מספר 2 בקטע שבין נתניה להרצליה ועל נתיב התחבורה הציבורית בנתיבי איילון.

עדיין לא ברור אם ההכנסות מהקנסות שיפיקו המערכות יגיעו לקופת המדינה או לרשויות ולעיריות, שבשטחן יפעלו המצלמות. יצוין כי חוק ההסדרים הקודם התיר לרשויות ולעיריות לגבות את הקנסות ישירות לקופתן.

במקביל בוחן המשרד תוכנית ארוכת-טווח להגדלת מספר כבישי האגרה ולשדרוג הקיימים. לדברי יצחקי, "כביש האגרה הנוכחי בכניסה לתל-אביב מירושלים הוא הצלחה גדולה ובשעות הבוקר החניון בכניסה לנתיב המהיר מלא לחלוטין".

כדי להגדיל את האפקטיביות של הנתיב מתכנן המשרד לבנות קומה שנייה בחניון שבכניסה לנתיב. מיקומים נוספים שנבחנים לצורך הסבה לנתיבי אגרה מהירים הם אזור ראשון-לציון, אזור נתניה וצומת מורשה.