הישראלי שממציא מחדש את הסוללה עם טכנולוגיה מהפכנית

עם השקעה של רומן אברמוביץ' ופיילוט עם סמסונג, ד"ר דורון מאיירסדורף, מייסד ומנכ"ל סטורדוט, עובד על טכנולוגיה מהפכנית שעשויה להגיע לחנויות כבר בשנה הבאה ■ ראיון מיוחד למגזין G

ד"ר דורון מאיירסדורף / צילום: יונתן בלום
ד"ר דורון מאיירסדורף / צילום: יונתן בלום

ד"ר דורון מאיירסדורף, מנכ"ל ומייסד סטורדוט (StoreDot), משוכנע שהוא עתיד לשנות ולחולל מהפכה בזמינות האנרגיה באמצעות הטענה אולטרה מהירה של המכשירים הניידים בשלב הראשון, ובשלב מתקדם יותר אפילו בתחום פורץ הדרך של הרכבים החשמליים.

"בעשרים השנים האחרונות הפיתוחים בתחום הסוללות לא השפיעו על החוויה של המשתמש", הוא מנתח בראיון בלעדי ל-G. "צפיפות האנרגיה בסוללה אמנם משתפרת ב-7% מדי שנה, אבל הבעיה היא שאת השיפור הזה לוקחים לחידושים, כמו להגדלת מסך הסמארטפון, ולאפליקציות ניווט שזוללות המון אנרגיה. חברות הטכנולוגיה משקיעות מיליארדים בשביל להגיע לשיפור הקבוע בכל שנה, אבל המשתמש הסופי לא מרגיש את זה, כי בסופו של דבר נגמרת לו הסוללה באמצע היום.

"החידוש שלנו בסטורדוט הוא שבאנו ואמרנו שנכון, אנחנו לא יודעים לשפר את צפיפות האנרגיה, אבל אנו יודעים לעשות את זה מהר יותר. הסוללה אולי תיגמר מהר, אבל אני אציע לכם לטעון אותה במהירות בכל מקום, למשל בסניף של מקדונלדס או של סטארבקס בזמן שמשלמים בקופה".

היעד של מאיירסדורף הוא להפוך את טעינת הסוללה בסמארטפון לפעולה שתארך בין חצי דקה לדקה וחצי, בהתאם לגודל הסוללה.

*** הכתבה המלאה - במגזין G