ניצחון לתחנות הרדיו האזוריות: הפיצולים יישארו לעוד שנתיים

ועדת הרדיו של הרשות השנייה, בראשות ד"ר מיכל שפירא, קבעה כי רדיו לב המדינה, רדיו דרום ורדיו חיפה יוכלו לשמור על התדרים המפוצלים למשך שנתיים נוספות

רדיו לב המדינה, רדיו דרום ורדיו חיפה יוכלו לשמור על התדרים המפוצלים שלהם לעוד שנתיים.

ועדת הרדיו של מועצת הרשות השנייה, בראשות ד"ר מיכל שפירא, החליטה היום (ה') כי שנתיים אלה יוגדרו כתקופת ביניים, במהלכה יימשכו כסדרם השידורים בתדר המפוצל, כשבד-בבד הרשות תבחן את מכלול אפשרויות הפעולה הקיימות לפתרון הסוגייה בצורה המיטבית, לרבות שינוי חקיקה שיסדיר את פעולת התחנות.

ברשות השנייה התקיים עד כה תהליך של סגירת תדרי הפיצול - רדיו פרוויו דובר הרוסית של רדיו לב המדינה, רדיו דרום 101.5 של רדיו דרום ורדיו חם אש של רדיו חיפה - בגיבוי של היועצת המשפטית ברשות, עו"ד הילה שמיר, והמנכ"ל הקודם, שי באב"ד. שפירא למעשה בלמה היום את המהלך והתייצבה לצד תחנות הרדיו שניהלו מאבק נגד ההחלטה.

בהודעת מועצת הרשות השנייה נכתב כי "טובת הציבור עומדת לנגד עיני המועצה, ויש מקום לאפשר לציבור המאזינים בפריפריה להמשיך ולמצוא מענה לצרכיהם אשר לא זוכים למענה מספק בתחנות השונות, וליהנות מהשירותים הניתנים להם באמצעות התדרים המפוצלים.

כמו כן, לא ניתן לגדוע בבת-אחת את מקור הפרסום והפרנסה של מגוון רחב מאוד של עסקים קטנים ובינוניים המפרסמים בתדרים אלה, כל זאת במסגרת החוק והכללים. הוועדה רואה את תפקידה לייצג את הציבור באופן מהימן ולהוות לשון מאזניים של מכלול השיקולים והאיזונים הנדרשים בסוגייה מורכבת זו".

יו"ר איגוד תחנות הרדיו האזוריות, דוד בן-בסט, מסר כי הוא "שמח על הכרתה של ועדת הרדיו, בראשותה של ד"ר מיכל שפירא, בחשיבות הציבורית של פיצולי תחנות הרדיו. הוועדה הבינה כי הפיצולים מעניקים שירות לציבור שלא מקבל מענה בתחנות המרכזיות. כך טענו תמיד, ואני שמח שהוועדה ראתה איתנו עין בעין".