M&C SAATCHI הבינ"ל פותחת שלוחה חדשה בישראל

הבעלות על משרד הפרסום בישראל תתחלק בין סוכנות M&C SAATCHI העולמית, פרסום בן-נתן ואלון הוכדורף

שניים מאנשי "דור הביניים" של ענף הפרסום, אלון הוכדורף וצור גולן, חוברים לגוף בינלאומי ומקימים משרד פרסום חדש בישראל. ל"גלובס" נודע כי בימים אלה מוקם משרד M&C SAATCHI, שהבעלות עליו תתחלק בין הסוכנות הבינלאומית, פרסום בן-נתן ואלון הוכדורף.

M&C SAATCHI, שנסחרת בבורסה בלונדון, נוסדה על-ידי האחים מוריס וצ'ארלס סאצ'י שייסדו קודם את סוכנות סאצ'י&סאצ'י - כיום מקבוצת פובליסיס. סאצ'י&סאצ'י הוקמה ב-1970, אך בשנות ה-90 נתגלעו חילוקי דעות בין המייסדים למשקיע הפיננסי דיויד הירו, והאחים פרשו והקימו את M&C SAATCHI, המונה כיום 22 סניפים ברחבי העולם.

החיבור של הוכדורף עם בכירי M&C SAATCHI החל עוד בתחילת דרכו המקצועית, כשעבד בסאצ'י&סאצ'י לונדון במשך 6 שנים כחבר מועצת המנהלים וכראש מחלקת תקציבים. התפקיד המרכזי שלו בישראל היה מנכ"ל ושותף בחברת המדיה זניט מקבוצת פובליסיס, שממנה פרש לפני כשנתיים.

הצלע הנוספת, צור גולן - שותף בפרסום בן-נתן, עשה את עיקר הקריירה שלו במשרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי, שם במשך 14 שנה עבר את כל הדרך מקופירייטר מתחיל למנהל בכיר. לאחר פרישת המייסדים של המשרד הוא נשאר אחד משלושת המנהלים הצעירים שאמורים היו לקחת את המושכות לידיהם, אך הניסיון לא עלה יפה. המשרד נכנס לסחרור, ההנהלה שונתה, וגולן העדיף להצטרף כשותף למשרד פרסום מחוץ ל-20 הגדולים: פרסום בן-נתן.

ענת בן-נתן כבר ניהלה בעבר בשותפות משרד פרסום עם ג'רי ירקוני, תחת השם ירקוני-בן-נתן. השניים פעלו יחד במשך 6 שנים, אך לאחר היחלשות המשרד ואיבוד תקציבים הוחלט לפרק את החבילה, וכל אחד פנה לדרך עצמאית. בהמשך פתחה בן-נתן משרד עצמאי שאליו הצטרף גולן כשותף. עם לקוחותיהם כיום נמנים לנדרובר, רשת ריקושט, מתחם שרונים ועוד.

הוכדורף אישר את הידיעה. לדבריו "החודש, לפני 20 שנה, האחים מוריס וצ'ארלס סאצ'י אזרו אומץ ויצאו לדרך חדשה. היום אנו גאים להשיק את הסוכנות ה-23 שלהם. החיבור לאחת מסוכניות הפרסום המוערכות בעולם מרגש אותי. המחויבות לקריאייטיב מנצח, הניסיון של השותפים הישראלים והרוח הגבית של החברה הבינלאומית יוצרים תרכובת איתנה. עם הרבה עבודה קשה וקצת מזל נהפוך בהדרגה להיות גורם משמעותי בשוק הישראלי".

גולן מסר כי "כמי שהיה חלק מבורד הקריאייטיב העולמי של y&r ומבין את המשמעות של להיות חלק מגוף בינלאומי, אני שמח להצטרף ל-M&C SAATCHI, חברה שחרתה על דגלה מצוינות קריאטיבית, ושהמשפט 'הכול אפשרי' הוא חלק מה-DNA שלה. מדובר בחיבור טבעי, שיעשה רק טוב ללקוחות שלנו".