מנדי זלצמן ימשיך לכהן כמנכ"ל נמל חיפה

ניסיונו של יו"ר חברת נמל חיפה, משה עברי סוקניק, להדיח את מנכ"ל החברה בשש השנים האחרונות לא צלחו

ניסיונו של יו"ר חברת נמל חיפה, משה עברי סוקניק, להדיח את מנכ"ל החברה בשש השנים האחרונות, מנדי זלצמן, לא צלחו. בישיבת הדירקטוריון שהתנהלה לפני חודשיים ביקש להדיח את המנכ"ל, אך ההצבעה הסתיימה בכך שארבעה דירקטורים הצביעו בעד הדחתו של המנכ"ל וארבעה דירקטורים נגד. לכן בחודש שעבר החליט סוקניק להשתמש בקול הכפול שמוקנה לו על פי חוות דעת משפטית שקיבל, והעלה את המנכ"ל לשימוע. השימוע שהחל ביום חמישי לפני עשרה ימים הסתיים בהחלטת כל הדירקטורים - להשאיר את זלצמן.

מאז מונה סוקניק ליו"ר החברה לפני כשנה, קיימות מחלוקות בינו לבין המנכ"ל זלצמן, הכוללות סוגיות הקשורות לביצועי הנמל, הכנה לקראת הרפורמה המתקרבת בנמלים, טיפול בפרויקטים מרכזיים, בטיחות ועוד. לטענתו של היו"ר סוקניק, בשנתיים האחרונות ביצועיו העסקיים של הנמל אינם כפי שהיו צריכים להיות. לדבריו, המנכ"ל זלצמן לוקה בחוסר יכולת לקיים שדרה ניהולית ראויה לנמל ודבר זה בא לידי ביטוי בעצם פרישתם של כמה סמנכ"לים בעקבות יחסים עכורים עם המנכ"ל. כמו כן קיימת עבודת מטה לקויה, וביצוע כושל בהקמת שער מטענים חדש.

היו"ר עברי סוקניק טען עוד כי לא בוצע תכנון ארוך טווח לחברת נמל חיפה, וכי לא נעשתה עבודה מספקת בהתנהלותו של המנכ"ל לקראת הרפורמה בנמלים ההולכת וקרבה. מעבר לאלו, שוטח היו"ר שבע דוגמאות לאירועי בטיחות, ומוסיף כי במקרים רבים התנהל המנכ"ל עם העובדים בצורה שסותרת את הוראות הדירקטוריון.

עם זאת, גורמים המקורבים לזלצמן אמרו בתגובה להאשמות כי היו"ר מתנכל למנכ"ל ו"מחפש אותו". לדבריהם, "היו"ר רק מפחד מכך שיש מנכ"ל ותיק וחזק". גורמים במשרד התחבורה טענו אז כי זהו מהלך שמובל על ידי מנהל רשות החברות, אורי יוגב, שניסה לעשות דבר דומה גם בחברת נמל אשדוד וגם בחברות ממשלתיות רבות.

גורמים בסביבת הנמל טענו היום: "מדובר בהבעת אמון מלאה של הדירקטוריון בזלצמן, שהוכיח בטיעוניו בשימוע שהוא ראוי לאמון זה. עכשיו, שכל אחד יסיק את מסקנותיו האם ההליך הארוך והמתיש הזה היה הכרחי לחברת נמל חיפה בעת הזו".