תחזית דרמטית: הנפט יצנח ל-30 דולר לחבית, האג"ח "ישתוללו"

בוב ג'נג'ואה, אסטרטג בכיר בנומורה, סבור כי סעודיה תמשיך לסרב לחתוך את תפוקת הנפט, והמחירים ימשיכו לצנוח ולאיים על תעשיית האנרגיה בארה"ב ■ טוען כי שוקי המניות יהיו תנודתיים מאוד ב-2015, ואילו שוק האג"ח יציג ביצועי יתר

נפט / צילום: shutterstock
נפט / צילום: shutterstock

השווקים בשנת 2014 היו תנודתיים במיוחד, אך שנת 2015 תהיה תנודתית בהרבה, כך טוען בוב ג'נג'ואה, אסטרטג בכיר בבנק ההשקעות נומורה בראיון ל-CNBC.

ג'נג'ואה מעריך כי מחירי הנפט ימשיכו לרדת לרמה של כ-30-35 דולר לחבית בעיקר משום שסעודיה תעמוד בסירובה לחתוך את תפוקת הנפט במטרה להתאים את ההיצע לביקושים היורדים בעולם. "אני חושב שהסעודים ימשיכו במדיניות שלהם והתפוקה תישאר גבוהה מדי", הוא אמר והוסיף כי הסעודים עדיין מעוניינים לפגוע בתעשיית פצלי השמן בארה"ב ומפיקות הנפט האחרות כגון רוסיה.

ג'נג'ואה מציין כי אומנם מספר מדינות עשויות להרוויח מהמשך קריסת מחירי הנפט, כגון מדינות אירופה המייבאות את הזהב השחור ומוצריו, אך הזהיר באותה נשימה כי מחירי נפט נמוכים מדי עלולים לפגוע בשוק העבודה האמריקאי שלהערכתו התאושש בחודשים האחרונים בעיקר הודות לצמיחה בשוק האנרגיה וטכנולוגיית הפקת הנפט מפצלי שמן. "מחירי נפט סביב 35 דולר לחבית יובילו למעגל של חדלות פרעון בסקטור האנרגיה בארה"ב", הוא ציין.

ומה לגבי השווקים? "שוק המניות עשוי לטפס לגבהים חדשים אך אני חושב שתהיה תנודתיות חדה יותר כך שיהיה בטוח וקל יותר לעשות כסף בשוק האג"ח", הוא טוען. ג'נג'ואה, כמו אנליסטים רבים בשוק מאמין כי האיום המרכזי על גוש האירו ועל מדינות נוספות בעולם זה איום הדפלציה.

להערכתו, נכסים מניבי הכנסה קבועה הם הפתרון הטוב ביותר לשנה הקרובה ומחירם עשוי לזנק בשל ירידה חדה בתשואות האג"ח. "התשואות לאג"ח הממשלתיות של ארה"ב ל-30 שנה עשויות לרדת מתחת ל-2% בנקודה מסוימת השנה והאג"ח ל-10 שנים של איטליה וספרד עלולות לרדת לרמה של 1%", הוא מסביר.