האיש העשיר בסין רוכש 20% מההחזקות של אתלטיקו מדריד

רשמית: וואנג ג'יאנלין ירכוש מניות של אלופת ספרד בכדורגל, שישקפו לה שווי של 200 מיליון אירו ■ לאחרונה חתמה על הסכם חסות עם Plus500 הישראלית

איש העסקים הסיני וואנג ג'יאנליאן / צלם: רויטרס
איש העסקים הסיני וואנג ג'יאנליאן / צלם: רויטרס

המיליארדר הסיני וואנג ג'יאנלין סיכם עם ראשי אתלטיקו מדריד על רכישת 20% מההחזקות של מועדון הכדורגל. כך מדווחת היום (ב') התקשורת הספרדית.

וואנג, שהונו הוערך לאחרונה על-ידי מגזין "פורבס" ב-11.4 מיליארד אירו, ומשמש כבעליה של ענקית הנדל"ן והמלונאות Dalian Wanda, ירכוש את חלקו מתוך 40 האחוזים שמחזיק אנריקה קרזו, הנשיא של אלופת ספרד. המנכ"ל הכל-יכול של אתלטיקו, מיגל-אנחל חיל-מארין, בנו של הבעלים המיתולוגי המנוח חזוס חיל - ישמור על 52% שליטה וימשיך לשמש כאיש החזק במועדון; שמונת האחוזים הנותרים יישארו בידי קרובי משפחתו של חיל, ובידי משקיעים מינורים אחרים.

על-פי היומונים "מארקה" ו"אס", שווי העסקה של אתלטיקו עם וואנג הוא 40 מיליון אירו (במה שמשקף למועדון שווי של 200 מיליון אירו). ה"דיאריו גול" מדווח כי במסגרת ההסכם בין הצדדים, תקים אתלטיקו חמש אקדמיות כדורגל בסין, תחתום על הסכמי ספונסרשיפ עם החברות שבבעלותו של ג'יאנלין, והקבוצה הבוגרת תגיע החל מהקיץ הקרוב למשחקי ראווה במדינה האסייתית.

לפי הדיווחים, אנשי הנהלת הקבוצה, ביניהם חיל-מארין וקרזו - יצאו הבוקר לסין על מנת לסגור רשמית את העסקה, כשהודעה מסודרת על החתימה תצא כבר ביום רביעי הקרוב.

לאחרונה עלתה אתלטיקו מדריד לכותרות בישראל לאחר שחתמה על הסכם חסות משמעותי עם חברת המסחר המקוון החיפאית Plus500.

מבחינה מקצועית, אתלטיקו, שכזכור הדהימה אשתקד (2013/14) את עולם הכדורגל כשהצליחה לקחת את אליפות ספרד על חשבונן של שתי הענקיות ברצלונה וריאל מדריד - ממשיכה לדבר חזק גם העונה בליגה: מרוחקת ארבע נקודות בלבד מהמקום הראשון.