טרנד הלואו קוסט: Teka משיקה תת-מותג שיציע תנורים מוזלים

השיק קו מוצרים מוזל בשם Ebon ■ המחירים: 2,800-3,800 שקל לתנורי 45 ס"מ ו-2,300-3,300 שקל לתנורי 60 ס"מ

עוד ועוד מותגים מנסים לתת מענה לחיפוש אחרי מחיר נמוך על-ידי שימוש במונח "לואו קוסט" - החל ממותג הרכב דאצ'יה שהושק בשבוע שעבר, ועד מותג האיפור סטודיו מייק-אפ שמתחיל להימכר בימים אלה ברשת אפריל וכולל כ-30 מוצרים שמחיריהם 40-110 שקל בלבד.

גם בענף מוצרי החשמל לא נחים על זרי הדפנה: מותג מוצרי החשמל הספרדי Teka השיק קו מוצרים מוזל בשם Ebon, הכולל למשל תנורים ומיקרוגלים בטווח מחירים של 2,800-3,800 שקל לתנורי 45 ס"מ (לעומת 3,500-5,500 שקל בקו התנורים של Teka); ותנורי 60 ס"מ בטווח של 2,300-3,300 שקל (לעומת 3,800-7,900 שקל).

קו המוצרים של Ebon הושק בספרד לפני 3 חודשים, ושם הוא גם מיוצר (במפעלי Teka).

הרעיון, כפי שמסביר היבואן אסי ארביב, הוא מוצר עם פונקציות בסיסיות ושימושיות, בהתאם לסקר שערכה החברה: "הורדנו פונקציות כמו שקילת מזון או טיימר מתוחכם, במיקרוגלים יש פחות תבנית או תא בישול קטן יותר, מעבר לזה הפנים של התנורים זהה. בספרד השוק כבר הוכיח שיש לזה מקום.

"אנחנו מאפשרים היום להכניס למטבח תנור ומעליו מיקרו תואם במחיר שווה לכל נפש - מה שלא היה אפשרי עד היום. המוצרים הללו פונים לבשלנים הבסיסיים, לצעירים ולמי שלא יכול להרשות לעצמו לשלם 6,000-7,000 שקל ויותר על תנור איכותי. מבחן הזמן יוכיח אם יש מקום לסדרה כזו, ובהחלט ייתכן שזה יבוא על חשבון מכירות של Teka".

הסדרה גם מבטיחה צריכת אנרגיה חסכונית ב-20% ממכשירים דומים.

Teka הוא לא מותג החשמל הראשון שמשיק קו מוצרים מוזל. לפני כ-3 שנים השיקה היצרנית הגרמנית מילה קו מוצרים מוזל שנקרא "המילה הראשון שלי", וכאמור, גם בענפים אחרים מבינים את דרישת הקהל למוצרי לואו קוסט ומנסים לתת מענה לבעיית יוקר המחיה.

הדבר בולט גם בענף רשתות המזון, כאשר רק אתמול (ב') הושק הסניף הראשון של רשת המזון "אחד", המבוססת על מכירה של מוצרים שאינם מיוצרים על-ידי הספקים הגדולים (תנובה, שטראוס ושות').