האגיס מנסה לבלום הירידה במכירות: משיקה חיתול חדש

חוגלה-קימבלי ממשיכה להוביל את שוק החיתולים שנאמד ב-600 מיליון שקל במכירות לצרכן, אך נתח השוק שלה ירד במהלך השנתיים האחרונות

מלחמת החיתולים המתרחשת במהלך השנה האחרונה טרפה חלק מהקלפים של חוגלה-קימברלי, השחקנית השולטת בשוק. היום (ד') השיקה החברה חיתול חדש תחת המותג האגיס הנקרא "האגיס פרידום DRY", שיחליף את המוצר הנוכחי על המדף. זאת, בתקווה שהוא יסייע לה לבלום את הירידה במכירות המותג.

לטענת החברה, החיתול החדש כולל שיפורים טכנולוגיים הניכרים בין השאר בחיתול דק מהרגיל ובכושר ספיגה מוגבר.

לאור מלחמת החיתולים המתמשכת והרגישות הגוברת בקרב הצרכנים למחיר, החברה הודיעה היום כי תמכור את המוצר לקמעונאים באותו מחיר ליחידה של המותג הנוכחי.

חוגלה-קימברלי השקיעה כ-100 מיליון שקל במפעל חדש בעפולה, שנחנך בצמוד למפעל הקיים, ולכן יש להניח כי המהלך הנוכחי יביא לשחיקה ברווחיות החברה, שאותה מקווים לרכך בעלייה בהיקף המכירות.

מנכ"ל חוגלה-קימברלי, יובל דגים, סירב להתייחס בשיחה עם "גלובס" לשחיקה ברווחיות, ואמר כי "עדיין כמעט כל אמא שנייה בוחרת בהאגיס, וזה אומר שאנחנו עושים עבודה נכונה".

חוגלה-קימבלי ממשיכה להוביל את שוק החיתולים שנאמד ב-600 מיליון שקל במכירות צרכן, אך נתח השוק שלה ירד מ-71.1% במחצית הראשונה של 2012, ל-64.7% במחצית השנייה של 2014.

דגים מעריך כי השקה הנוכחית תביא לעלייה בנתח השוק של האגיס, שמכירותיו לצרכן נשחקו אשתקד ב-9.7%, בין היתר בשל שחיקת המחיר.

חוגלה מחזיקה גם במותג טיטולים, והירידה הכוללת במכירות מותגיה לצרכן הסתכמה ב-7%. אשתקד עלו מכירות המותג המתחרה פמפרס ב-3.1%, ואילו מכירות המותג חיתולי בייביסיטר עלו ב-11.3%.

לפני שבועות אחדים השיקה רשת שופרסל מותג פרטי בחיתולים המיוצר על-ידי חברת DPL, יצרנית "בייביסיטר". שופרסל מקדמת את מכירות המותג הפרטי על-ידי מידוף רחב ותצוגות מיוחדות בכניסה לסניפים, המציינות בין היתר את הפער במחיר החיתולים.

בהתייחס לכך אומר דגים: "שופרסל צריכה לחבק גם את המותגים האחרים. שופרסל עומדת היום לנהל את המותג הפרטי שלה ליד המותג המוביל, וגם היא לומדת שהיא לא צריכה להגיד ל-80% מהאימהות שהן עושות משהו לא נכון כשהן בוחרות במותגים אחרים. אנחנו עובדים מצוין עם שופרסל, וזה יבוא לידי ביטוי בתצוגות למוצר החדש".