תוכנית חירום: "להיערך לעלייה של 120 אלף איש מצרפת"

"ידיעות אחרונות": תוכנית חירום של הסוכנות הוגשה לממשלה ■ היו"ר נתן שרנסקי: "ללא היערכות מתאימה, יהודי צרפת יהגרו למדינות אחרות"

נערכים לאפשרות של עלייה המונית מצרפת: תוכנית חירום של הסוכנות היהודית לקליטתם של כ-120 אלף עולים מצרפת בתוך 4 שנים הועברה לאישור משרדי הממשלה הרלוונטים - ראש הממשלה, האוצר והקליטה. כך מדווח היום "ידיעות אחרונות".

התוכנית נועדה לאפשר לעולים קליטה כלכלית כדאית בארץ. מצבם הכלכלי של מרבית יהודי צרפת איתן, ולכן יש צורך בהצעות נדיבות, מעבר לסל שתמיד הוצע לעולים, כדי שבכל זאת ישתלם להם לעבור לארץ.

"צריך להכין באופן מיידי את קליטתם של אלפים רבים של יהודים מצרפת. מהנתונים שכבר אספנו עולה שיגיעו הנה בקרוב אלפי יהודים, ועוד השנה אנו מצפים ל-15 אלף, הרבה מעבר לציפיות עד לגל הפיגועים בצרפת. אם לא נגבש תוכנית לקליטתם הכלכלית, הם עלולים להגר למדינות אחרות", אמר יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי. "הגורמים המקצועיים בממשלה חייבים לבחון את התוכנית ולקדם אותה".

בסוכנות אומרים כי אין זמן להמתין לאישור התוכנית חודשים רבים, עד לאחר הבחירות, "מכיוון שהעולים ממש מתחילים כבר להגיע".

לפי הערכות גורמי הקליטה, עד חג הפסח כבר יגיעו לישראל כ-3,000 עולים חדשים מצרפת, "וצריך לדאוג בעיקר לקליטתם המעולה חברתית וכלכלית, כדי שמיועדים אחרים לעלייה לא יהגרו למדינות אחרות", כפי שחוששים בסוכנות.