אפילו מחלקת השיווק הנערצת של מנצ'סטר יונייטד לא תמיד מעודכנת

"השדים האדומים" חתמו השבוע על חסות עם "שותף הפורקס והמסחר אונליין הראשון בתולדות המועדון" - שנה וחצי אחרי שהיריבה העירונית מנצ'סטר סיטי הביאה ספונסר מהתחום הזה

מנצ'סטר יונייטד מציגה את הספונסר החדש SWISSQUOTE  / צלם: manutd.com
מנצ'סטר יונייטד מציגה את הספונסר החדש SWISSQUOTE / צלם: manutd.com

מנצ'סטר יונייטד זוכה לשבחים רבים על אסטרטגיית גיוס המפרסמים המתקדמת שלה, במסגרתה היא חותמת על הסכמי חסות מותאמי טריטוריות (למשל יין צ'יליאני רשמי, כרטיס אשראי אינדונזי, וכו'), וכמובן מצליחה למנף את המעמד והמוניטין האדירים שלה על מנת להשיג חוזים חסרי תקדים (מקבלת כ-47 מיליון ליש"ט בעונה משברולט, מותג הרכבים מבית ג'נרל מוטורס - הסכם החסות המרכזי הגבוה ביותר בפרמיירליג; החל מהעונה הבאה תקבל כ-75 מיליון ליש"ט מדי שנה מאדידס - הסכם חסות ההלבשה הגבוה בהיסטוריה של הספורט). על-פי דוח "ליגת הכסף" האחרון של פירמת רואי החשבון Deloitte - "השדים האדומים" סיימו את עונת 2013/14 עם סעיף הכנסה סופר-מרשים של 189.3 מיליון ליש"ט (226.4 מיליון אירו) מהפעילות המסחרית שלהם (כולל מכירת מרצ'נדייז) - סכום שאף קבוצה באנגליה בכלל לא מדגדגת, ומעטות הקבוצות בעולם שעוברות אותו (ר' גרף).

המועדונים המכניסים בעולם
 המועדונים המכניסים בעולם

אבל יש גם תחומי שיווק בהם יונייטד רושמת איחור אופנתי. השבוע הודיע המועדון על חתימה עם "שותף הפורקס והמסחר אונליין הראשון בתולדות המועדון". מדובר על החברה השווייצרית Swissquote, שחדרי המסחר שלה מחוברים ללמעלה מ-60 בורסות ב-40 מדינות ברחבי העולם.

הכל טוב ויפה, אך לרעתה של יונייטד, יאמר שיריבתה העירונית מנצ'סטר סיטי, שעל-אף הצלחתה על המגרש בשנים האחרונות נחשבת למותג הרבה פחות חזק - חתמה עם שותף מתחום הפורקס והמסחר אונליין כבר לפני שנה וחצי (עם חברת GAIN Capital Holding Inc, שעל ההסכם עימה הודיעו ה"סיטיזנס" ביולי 2013).

אגב, לא רק היריבה העירונית המושבעת הקדימה את יונייטד - אלא גם ארסנל: בתחילת נובמבר הודיעה ארסנל הלונדונית על חתימת הסכם ספונסרשיפ עם חברת המסחר Markets.com של המיליארדר הישראלי טדי שגיא, בעבור סכום המוערך במיליון ליש"ט.