הטיפ היומי: ענקית טכנולוגיה שצפויה לזנק 33% בשנה

מחלקת המחקר של UBS מסמנים את הגורמים החיובייים שעלו בדוחות יאהו ■ מעלים מחיר יעד מ-60 דולר ל-62 דולר, פרמיה של כ-33% על מחיר השוק; ההמלצה נותרת "קנייה"

משרדי חברת האינטרנט יאהו! / צלם: רויטרס
משרדי חברת האינטרנט יאהו! / צלם: רויטרס

חברת האינטרנט יאהו נסחרת בנאסד"ק ושווי השוק שלה הוא כ-44 מיליארד דולר. החברה עוסקת במדיה דיגיטלית ומתמקדת בתוכן מבוסס אישית ללקוחות, ברחבי העולם ובמגוון מכשירי-קצה. בנוסף, יאהו מחזיקה ב-15% ממניות חברת המסחר המקוון הסינית עליבאבא, וב-35% ממניות חברת שירותי האינטרנט היפנית Yahoo Japan.

השבוע פרסמה יאהו את הדוחות הכספיים שלה, והשוק קיבל סופסוף את העדכון המיוחל בנוגע ליוזמות הצמיחה שלה. אנחנו רואים בחיוב כמה גורמים: הראשון הוא ההחלטה לפצל בעסקה שאינה כרוכה במיסוי את ההחזקות של יאהו בעליבאבא; הגורם השני הוא המשך של המומנטום בעסקי המובייל, וידיאו ורשתות חברתיות, עם צמיחה של 100% בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל; הגורם השלישי הוא EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) טוב יותר מהצפוי; והגורם האחרון הוא הדיבורים על סדרי עדיפויות בתחום הקצאות ההון (ביצוע מיזוגים ורכישות בצורה יותר ממושמעת והמשך בחינת ההחזקה ביפן).

מנגד, היו גם גורמים שליליים, כולל תחזית חלשה מהצפוי לרבעון הראשון של השנה. גורמים שליליים נוספים הם היעדר אפסייד בהכנסות הרבעוניות, והעובדה שלא נמסרו פרטים ספציפיים על פיצול ההחזקה בעליבאבא.

לדעתנו, על רקע הדוחות האחרונים, יאהו נמצאת בעמדה טובה להמשיך להציג ביצועי יתר ב-2015. אנחנו מעריכים שפיצול ההחזקה בעליבאבא יהיה קטליזטור משמעותי במהלך המחצית השנייה של 2015; וסבורים גם שהמוניטיזציה האפשרית של ההחזקה ביאהו יפן במהלך 2015-2016 "תדחוף" את יאהו קרוב לשווי שנגזר לה מהתרחיש השורי שלנו (תרחיש שבו מחיר היעד למניה הוא 76 דולר, פרמיה של כ-64% על פני המחיר כיום בנאסד"ק).

במסגרת תזת ההשקעה שלנו, אנחנו מעריכים שלחברה יש מספר רב של דרכים אפשריות ליצירת ערך, כולל טרן-אראונד של עסקי הליבה שלה, אקזיט (במיסוי נוח) מעסקיה באסיה, ויכולת להחזיר הון משמעותי לבעלי המניות שלה, באמצעות רכישה עצמית של מניות ו/או דיבידנדים.

אנו מעלים את מחיר היעד שלנו למניית יאהו מ-60 דולר ל-62 דולר, פרמיה של כ-33% על מחיר השוק. ההמלצה נותרת "קנייה".

מחלקת המחקר, UBS

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם