דרבי שנגמר 0-2 (אבל הרגיש כמו 0-5)

שלא תתבלבלו לרגע מהתוצאה הזעירה יחסית: זה היה אחד מהדרבים הכי חד-צדדיים שזכורים, והפערים בין מכבי להפועל ת"א בלתי נתפשים ■ דעה

1. נו, כמה חד צדדי זה היה? ראיתי קרוב ל-100 דרבים בחיי, ואני לא משוכנע שזה לא היה הדרבי הכי חד צדדי שראיתי. אני זוכר שאברם לוי ומוישיק שוייצר השוו פעם נגד הפועל מ-2-0 ל-2-2, תוך שלוש דקות, משני מצבים נייחים אקראיים וחגגו כאילו אין מחר, כי הפער שיצרה הפועל היה עצום; זוכר אחרי שנתיים איך אוהדי מכבי נוזלים מהיציע אחרי שער יתרון מפתיע של אלון נתן, כי הפער עדיין היה עצום; זוכר אין פיטר קרמאנס מוציא עוד כדור ועוד כדור מהרשת, וילד אחד בשם אבי נמני חוגג לו מול הפרצוף, כי הפער לטובת מכבי היה עצום; זוכר איך הפועל ניצחה פעם אחת, 4-2, בין 1989 ל-1996, ושמה את הדרבי הזה לפנתאון, כי הפער היה עצום; זוכר איך ותיקי הפועל רתחו על וינסנט אניימה - וינסנט אניימה, כן? - כי הרחיק כדור שהגיע לארז מסיקה שעשה מזה גול, כי הפער היה עצום ואפשר היה לגמול על ה-5-0.

2. כי גם לא ב-5-0 למכבי ב-1970 לא היה פער כזה כמו אתמול בבלומפילד. המשחק אמש, הקצב, התוצאה, הכל היה בידי מכבי. הפועל לא היתה במגרש. אלי כהן צופף את המשחק, דרש מהשחקנים להתרכז בין קו 30 המטר ל-55 המטרים משערו של אדל. אז גם אדל התייצב שם וחטף מראדי את הראשון. בהפועל יצטרכו לעשות פעם בדק בית, איך מכל השוערים שהם הוציאו מהנוער, שני השוערים הכי גדולים שלהם היו שביט אלימלך שגדל במכבי ואניימה שגדל בניגריה. אדל היה ונשאר בדיוק השוער שישווק ביוטיוב כשוער קאלט. בגלגול הראשון שלו פה לא הזדמן לו להקליט סינגל. מהגלגול הזה יהיה אפשר להוציא אריך נגן.

כשאין לך שוער, או לחילופין הוראות המשחק זה להתרכז במרחב מוגן, ובהרכב שלך שמות כמו פיליפ אבו מאנה, אברהם צ'קול או מתן אוחיון - אין לך מה למכור. הפער התקציבי העצום, הארגוני הבלתי נתפש, הפרסונלי שאלוהים ישמור, כל אלה יצרו במגרש פער עצום, שנדמה שיום אחד תקום מכבי ותבין שמעבר לאליפויות רצופות, יצירת שושלת, והגמוניה ששווה הרבה כסף, היא צריכה ליצור רגע מכונן. יש לה אוהדים צעירים, חדשים, שאין להם רגע מכונן לקחת הביתה משלוש העונות האלה. לאוהדי הפועל יש לא מעט.

מאדום לצהוב: גילי ורמוט חתם במכבי ת"א ל-3.5 שנים

3. אז למה זה נגמר רק 2-0, כתוצאה משתי בעיטות ארוכות טווח ואפס יכולת סיום של מהלכי כדורגל? כי נדמה שלמרות שפאקו הוא מאמן ספרדי, ויש שם דומיננטיות מטורפת שנובעת מקישור אחורי נייד להפליא, הוא לא מוצא את ההרכב הנכון למשחק ההתקפה. עדן בן בסט לא מתאים למכבי. נקודה. הוא מתאים דווקא להפועל. מהחצי מצב שהגיע אליו אתמול דודו ביטון מול השער של מכבי, בן בסט היה עושה גול, בתנועה, תוך כדי ריצת עומק מטורפת. ביטון הוא חלוץ רחבה, בן בסט הוא חלוץ לרוץ איתו. פריצה מעבר לשיאו, פאקו לא סופר מספיק את בדש, וערן זהבי לא חלוץ. יותר מזה, זהבי לא כבש שער שדה שבעה משחקים ברציפות, גם בגלל שהוא כבש קודם לכן 18 משחקים ברציפות. הוא לא משוחרר. מצד אחד הוא מרגיש מחויב למשחק הקבוצתי של מכבי, ומצד שני הוא מת להבקיע, אז הוא בועט מכל מצב. זה משבש אותו.

4. ובכל זאת, מילה טובה לפאקו. הוא זרק לדרבי הזה את דור פרץ במקום קרלוס גרסיה. באחריות, הילד הזה יכול לשחק עד סוף העונה בהרכב הראשון. הוא פשוט טוב יותר מגרסיה. תנסו להיזכר כמה פעמים נעצרו כדורי עומק של שחקני הפועל אצל פרץ. הוא רואה משחק, הוא צופה מהלכים, הוא נייד, הוא פיזי, הוא מאוד טכני, הוא שקט, הוא קלאסה, והוא עדיין לא בן 20. מדהים.

כשטל בן חיים יצא במפתיע לשחק אצל סם אלרדייז בבולטון, הורמו פה גבות. איש גם לא הבין למה ריצ'ארד נילסן זרק אותו להרכב הראשון של הנבחרת במשחק נגד גרמניה (נגמר 7-1). בן חיים היה מהסוג הזה, רק שפרץ נראה אפילו קליל יותר, טוב יותר. יש רק שחקן אחד שמזכיר לי פרץ ואשר שיחק לראשונה בעמדה הזו לפני קרוב ל-40 שנה: אבי כהן ז"ל.